Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Heading affiliate product

Hi community, Jari en Dennis,

Weer een vraag van mij, als het goed is heb ik dan voorlopig even geen vragen meer 😉

Sommige affiliate producten heb ik bij meerdere artikelen live staan. Nu wil ik de heading per artikel aanpassen voor hetzelfde affiliate product, met de achterliggende reden om verschillende keywords in de heading toe te voegen. Wanneer ik nu het affiliate product aanpas wordt het bij alle artikelen aangepast. Is er een manier om de heading per artikel aan te passen zonder dat ik handmatig (zonder EAN code) een nieuw affiliate product toevoeg?

Mocht het niet duidelijk zijn dan voeg ik nog een voorbeeld toe.

Groet,

Koen

Hoi Koen,

Bedankt voor je vraag. Je bent natuurlijk vrij om al je vragen hier te plaatsen. Geen probleem als dat er meerdere zijn 😉

Wat je bedoeld is volgens mij dat je het ene product in artikel A een andere titel wilt geven, dan hetzelfde product in artikel B?

Het beste is om dan de producttitel te verbergen. Dit kun je op globaal niveau doen (Affiliate Held > Modules > Affiliate producten > Algemeen) en dan de optie “verberg elementen”. Selecteer hier “titel”.

Maar je kunt ook de producttitel op shortcode niveau verbergen, gebruik dan de optie “verberg elementen” in de shortcode configurator en selecteer dan ook “titel”. Dan verberg je de titel slechts voor één shortcode.

Als je vervolgens de producttitels verborgen hebt van de betreffende producten (of globaal), kun je gemakkelijk een kop aanmaken (op de manier zoals je ook een kop zou aanmaken in een willekeurig artikel dat je schrijft) boven de shortcode in je artikel voor het betreffende product.

Dat ziet er als volgt uit:

  • Titel van product (kop)
  • Shortcode om affiliate product te weergeven (hierin is de Affiliate Held producttitel verborgen, of dus globaal of op shortcode niveau)

Zo heb je dus een eigen kop gemaakt, boven het affiliate producten blok, die je geheel zelf kunt bepalen. En die dus ook verschillend kan zijn van een ander artikel.

Het is helaas niet mogelijk om de producttitel van Affiliate Held zelf, anders te laten zijn in een ander artikel. Producttitels zijn in elk artikel overal hetzelfde. Vandaar dat ik je bovenstaande suggestie geef.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en laat gerust weten of je hiermee verder kunt.

Hi Dennis,

Bedankt voor de reactie!

Ik heb het nu getest op de manier hoe jij het hebt aangegeven. Dit ziet er nu uit zoals in onderstaande afbeelding. Is het ook mogelijk om de nieuwe titel van het product in het Affiliate Held blok te krijgen? Belangrijk hierbij dus weer dat ik het product in artikel A een andere titel wil geven dan hetzelfde product in artikel B.

Hoi Koen,

Bedankt voor je bericht.

Zoals je het in je screenshot laat zien is inderdaad wat ik bedoelde. Top! 🙂

Helaas is het niet mogelijk om binnen de AH productbox een verschillende producttitel te hebben per pagina/bericht. Vandaar dat ik deze optie voorstelde zoals je het nu hebt.

Koen de Kuiper heeft gereageerd op dit bericht.
Koen de Kuiper

Hi Dennis,

Het verbergen van de producttitel en het handmatig kunnen opgeven van een nieuwe titel (heading) in het Affiliate Held blok, is dit iets wat op de backlog staat?

Zo niet, dan moet ik alles zelf opnieuw handmatig toevoegen met de juiste heading. Ik heb namelijk het vermoeden dat mijn artikelen nog beter scoren als ik de juiste keywords in de heading kan meegeven. Wanneer ik nu handmatig producten moet gaan toevoegen, gaat het mij veel tijd kosten. Als dit op de backlog staat wacht ik er namelijk even mee 🙂

Hoi Koen,

Bedankt voor je bericht.

Tot nu toe ben je de enige held die deze functie heeft aangevraagd. Vandaar dat dit niet op onze backlog staat. Pas als hier meer animo voor is, zullen we overwegen of we dit gaan toevoegen.

Verder speelt ook mee of we er zelf potentie in zien, aangezien we niet de plugin overvol willen maken met allerlei functionaliteiten waardoor helden de bomen door het bos niet meer zien. We hanteren dan ook graag het principe “less is more” 🙂

Voor nu kun je er vanuit gaan dit niet iets is wat toegevoegd gaat worden.

Hi Dennis,

Hopelijk reageren anderen hier ook nog op, anders moet ik een petitie starten 😉

Duidelijk verhaal, dit gaat een handmatige klus worden.

@Dennis: ik lees toevallig je oplossing. Google is geen grote fan van titels verbergen. Voldoet de titel als je het op jouw manier doet aan de Google richtlijnen?

Hoi Martijn,

Klopt, Google houdt er niet van als je titels met CSS verbergt op je website maar dat ze vervolgens wel nog aanwezig zijn in de broncode van je website. Dit was vroeger een “black hat” SEO techniek om te kunnen scoren op zoekwoorden, zonder dat de zoekwoorden zichtbaar waren voor bezoekers.

Maar, dat is gelukkig niet wat ik bedoelde in dit geval. Met het verbergen van de producttitel wordt letterlijk de titel in zijn geheel niet getoond. Niet voor de bezoeker en niet in de broncode. Oftewel, uitgeschakeld. Wellicht is dat een betere verwoording.

Om je vraag te beantwoorden: ja de titel verbergen zoals ik aangeef, voldoet geheel aan de richtlijnen van Google. Als Affiliate Held staan we voor transparantie en eerlijkheid. We zouden daarom nooit dit soort “black hat” technieken willen toevoegen aan de plugin.

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen