Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Handmatig toegevoegde verkopers verdwenen bij producten

Op mijn website heb ik bij alle producten één verkoper handmatig toegevoegd met een affiliatelink. Nu viel mij op dat de verkoper bij een deel van deze producten is verdwenen. Wordt niet meer weergegeven zodra ik het product bekijk in het artikel of in bij de producten in de backend. Ik heb ze handmatig weer toegevoegd en ze staan er weer tussen. Nu ben ik bang dat ook bij andere producten de handmatig toegevoegde verkoper eventueel gaat verdwijnen. En het is nogal wat werk om dit constant te blijven nakijken en toevoegen. Is dit een bekend probleem en hebben jullie meer info nodig?

Nog wat details:

  • De voorraad staan op Ja
  • linknaam is altijd dezelfde
  • Handmatig een afbeelding ingesteld voor de verkoper.
  • Verkoperlink is een affiliatelink

Mvg. Michiel

Hoi Michiel,

Bedankt voor je bericht en uitgebreide toelichting.

Allereerst is het belangrijk om te weten dat handmatig toegevoegde verkopers nooit zomaar zouden moeten verdwijnen, tenzij je gebruik maakt van de “uitgesloten verkopers” optie (Affiliate Held > Modules > Affiliate producten > Verkopers > Uitgesloten verkopers). Als je namelijk de “uitgesloten verkopers” optie gebruikt, worden inderdaad de betreffende verkopers verwijderd van het affiliate product.

Om te kunnen onderzoeken hoe dit mis kan gaan, is het zaak dat we dit probleem op de een of andere manier kunnen “herproduceren”. Zelf heb ik dit probleem nog niet ervaren en is het voor mij lastig om de bron van het probleem te vinden.

Een aantal vragen:

  • Maak je gebruik van de automatische ophaling functionaliteit?
  • De producten die handmatige verkopers bevatten, beschikken deze ook over verkopers die wél op basis van de product EAN opgehaald worden? Dus zowel handmatige verkopers als automatische verkopers binnen 1 product?
  • Beschik je over de laatste versie van de Affiliate Held plugin?

Ik heb net even op mijn eigen omgeving gekeken waarop ik een aantal test affiliate producten heb staan met zowel handmatige als automatische verkopers. De handmatige verkopers heb ik al maanden geleden toegevoegd aan de producten en deze staan er nog steeds, ondanks dat de producten nog dagelijks bijgewerkt worden.

Ik denk dat voor nu het beste is, dat je dit even goed in de gaten houdt en kijkt of er mogelijk een verband te leggen is wanneer dit probleem zich voordoet.

Hoi Dennis,

Dank je wel voor jouw reactie. Je hebt even moeten wachten op een antwoord omdat ik wilde kijken of dit probleem zich weer liet zien. Dat is het geval. Hieronder nog wat details en antwoord op jouw vragen.

  1. Ik maak gebruik van het automatisch ophalen van producten.
  2. Ja, 95% van deze producten bevatten zowel een handmatig toegevoegde verkoper als verkopers die opgehaald worden d.m.v. het EAN.
  3. Ja, ik beschik over de laatste (niet bèta) versie van AH.

Ik heb geen verkopers uitgesloten. De handmatig toegevoegde verkoper verdwijnt niet bij alle producten. Het is redelijk random. De artikelen waaraan de producten zijn toegevoegd zijn recent niet geüpdatet of bewerkt. Wij wachten daarnaast altijd tot de melding affiliate held velden succesvol bijgewerkt in beeld komt.

Na wat testen wellicht iets gevonden wat het probleem veroorzaakt, of misschien niet, maar het lijkt mij het melden waard:

De artikelen waar de handmatig toegevoegde verkoper verdwijnt, is er een waarin productcategorie is geselecteerd voor de short-code. Nu heb ik aan twee verschillende categorieën een nieuw product toegevoegd d.m.v. EAN. Deze producten zijn echter pas over een maand te koop en hebben momenteel nog nergens een productpagina op een webshop waarbij data automatisch wordt opgehaald. Hierdoor krijg ik de melding dat er geen product gevonden is. Logisch. De productpagina die AH genereerd, wordt na het klikken van ophalen product a.d.h.v. een EAN gepubliceerd en het product toegevoegd aan de categorie, en dus aan het artikel waarin de categorie in de short-code is verwerkt. Ik denk dat dit een conflict veroorzaakt met een of meerdere producten uit de betreffende categorie. Van lang niet alle producten die zijn toegevoegd, verdwijnt de handmatige verkoper.

Mvg,

Michiel

Hoi Michiel,

Bedankt voor je bericht en uitgebreide uitleg, dat wordt gewaardeerd!

Ik heb zojuist een aantal testen uitgevoerd op mijn lokale omgeving, a.d.h.v. jouw beschrijving, maar ik kan het probleem helaas niet nabootsen.

Zou je voor mij een beheerdersaccount kunnen aanmaken op je website en de gegevens hiervan toesturen via ons contactformulier? (gebruikersnaam, wachtwoord en login link)

Ik kijk dan graag even met je mee, hoe je dingen hebt ingericht, zodat ik een beter beeld krijg van de situatie.

Hoi Dennis,

Dank voor de reactie. Jammer dat je het niet hebt kunnen reproduceren.

Ik snap dat toegang geven eventueel wat inzichten kan bieden, maar ik geef niemand – op de ontwikkelaar van de site na – beheerderstoegang tot mijn site. Als ik je nog kan helpen met wat details of antwoord kan geven op eventuele vragen, doe ik dat uiteraard graag.

Mvg. Michiel

Hoi Michiel,

Helemaal begrijpelijk Michiel. Het maakt het alleen lastig om de oorzaak te vinden.

Belangrijk is in dit geval dat ik het probleem kan herproduceren. Alle informatie die je mij kunt geven is daarom relevant.

  • Zou je meer informatie kunnen verschaffen over welke producten het gaat (EAN codes) en bij welke netwerken? Eventueel kun je per e-mail mij de productfeed links toesturen die je hiervoor gebruikt.
  • Zou je screenshots kunnen maken van hoe je de handmatige verkopers hebt toegevoegd, welke gegevens je handmatig invoert, etc?
  • Zou je kunnen laten zien hoe je de categorieën toewijst aan de producten?
  • Zou je je automatische ophaling instellingen kunnen delen via een screenshot?
  • Is er nog andere relevante informatie die je in screenshots met mij kunt delen, dat wellicht invloed heeft op dit probleem?

Op deze manier ga ik proberen jouw set-up na te bootsen en te kijken of ik het probleem kan veroorzaken op mijn eigen omgeving.

Ik hoor graag van je.