Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

GSC laadtijd pagina

Hoe moet ik de laadtijden beoordelen. Ik heb op deze pagina alle images compressed en in webp extensie ingeladen. Zijn deze laadtijden een probleem?

Ik maak zelf ook gebruik van webp, heb daar hele goede resultaten mee. Image kan vaak niet beter gecomprimeerd worden.

De 3,1 seconden zou nog wel wat beter kunnen. Meet niet te snel kan zijn dat image pas later in cache staat.

Hoi @maronk,

Dit is een interessant artikel om eens door te nemen over de resultaten die je krijgt uit Google PageSpeed Insights: https://kinsta.com/nl/blog/google-pagespeed-insights/.

Een quote uit het bovenstaande artikel:

”Google kijkt echter naar veel meer dan alleen dat omcirkelde cijfer bovenaan je PageSpeed-resultaten. Het bereiken van een score van 100/100 garandeert niet dat je op de eerste plek komt in de zoekmachinerankings.”

Staar je niet blind op perfecte scores maar pas vooral de aanbevelingen toe in mate waarin dat mogelijk is voor jou als website beheerder. Als je je afbeeldingen al comprimeert en een .webp formaat toepast, ben je dus al op de goede weg (qua afbeeldingoptimalisatie)!

Gebruik je verder al lazy loading om de afbeeldingen pas te tonen indien ze in beeld komen bij de bezoeker? Ook dit kan nog de nodige snelheid schelen.

Hoi Dennis,

Ik aps lazy loading niet toe, ik ga dit eens bekijken! Bedankt voor jullie feedback. 👍

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven