Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Google titel

Dag helden,

Ik heb mijn eerste pagina’s op google. Alleen ik zie dat de “titel” als “gpsexperts.nl” staat. Is het mogelijk om dit naar “GPS experts” te zetten. Ik heb al zitten googlen op dit probleem, maar kom er niet uit

Hi Maron,

Welke titel bedoel je precies? Je URL kun je namelijk niet aanpassen. Je kunt wel je Title-Tag of Meta-Description aanpassen, of je sitenaam. Dus even van belang welke titel je bedoeld, dan kan ik je wellicht verder helpen 🙂

Ik bedoel dat er boven de https gpsexperts.nl staat en niet GPS Experts. Daarnaast Is ik dat de meta beschrijving niet goed is…

Je kunt je Site Titel aanpassen. Ik heb gezien dat je een Wordpress Website hebt, dus dan kan je via Instellingen > Algemeen en dan je Site Titel aanpassen.

Je Title Tag en Meta Description worden getoond als Google ze relevant genoeg acht, maar vaak heeft dit ook te maken met website-bezoekers (naar mijn ervaring). Ook heeft het vaak tijd nodig (handmatig laten crawlen via Search Console kan wel helpen).

Hoop dat je eruit komt!

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Bedankt Tim voor je antwoord. Ik heb bovenstaande al goed staan. Heeft het dan toch te maken met dat het een nieuwe website is? En hoe kan ik handmatig crawlen? Ik heb Google search control al aangemeld. Sorry voor al die vragen 👍😉

Je kunt in Search Console een URL invoeren, inspecteren, dan Live URL testen (dan zie je hoe Google hem ziet) en vervolgens kun je op Indexering Aanvragen klikken. Dan heb je de snelste kans dat Google dat pagina op een juiste manier vertoond.

Als je via Indexeren > Pagina’s klikt, zie je ook direct welke pagina’s nog niet geindexeerd zijn / met welke reden. Maar het helaas blijft het belangrijkst altijd geduld, aangezien Google vooral nieuwe websites niet altijd even snel laat indexeren / goed laat vertonen.

 

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

heel erg bedankt Tim, ik ga hier verder mee…

 

Groeten