Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

google-tag in thema

Hallo allemaal,
Ik heb een probleem om de google-tag succesvol in het AH thema te krijgen. Alle aanwijzingen en instructies meerdere keren opgevolgd zonder succes. Nu ook twee dagen gewacht omdat google dat aangeeft als de mogelijke verwerkingstijd, maar ook dat is het dus blijkbaar ook niet.
Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft en de verlossende tip heeft?

Alvast bedankt,
Groeten Rik

Hoi Rik,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat het nog niet helemaal gelukt is.

Zie hieronder een aantal vragen om duidelijk te krijgen wat je precies probeert te koppelen en hoe je dit hebt gedaan:

  • Je geeft aan een Google-tag te willen implementeren. Dit is voor de verificatie van je Google Search Console property? Of heb je het over Google Analytics?
  • Google-tags dien je in het Affiliate Held Thema in te voeren onder “Affiliate Held Thema > Dashboard > Algemeen > Aangepaste code > Header”. Is dit gelukt?
  • Als je de broncode van je website bekijkt, kun je dan de betreffende Google-tag terug vinden die je hebt toegevoegd? (dit kun je onderzoeken door de broncode van een willekeurige pagina op je website te openen via rechtermuisknop en vervolgens te zoeken naar de je Google-tag met de zoekfunctie van je browser)

Doorgaans heb ik er geen ervaring mee dat je dagen moet wachten. De koppeling werkt voor mij vrijwel altijd direct na implementatie van de Google-tag.

Ik hoor het graag van je.

Hoi Dennis,
Ik heb net het hele antwoord getypt en bij een laatste check zie ik dat mijn zoveelste poging is gelukt! De tag staat nu goed erin! Geen idee waarom het nu wel gelukt is maar het werkt. Fijn, dank voor je reactie.
Nu weigert de console het verifiëren via analytics… de volgende uitdaging.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven