Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Google Search console

Hi, even een vraag over GSC. Mijn website is sinds 21-01-2024 in de lucht, maar in GSC is er nog steeds geen enkele pagina geindexeerd, geen enkele klik of vertoning… Ik heb vorige week de HTML tag (opnieuw?) toegevoegd in de Header van het AH Thema. Helemaal bovenaan.
Dit stond er nog niet (alleen een <!– Google tag (gtag.js) –> (is dit analytics?) en de tradetracker tag). Heb ik het nu dan wel goed gedaan en is het nu een kwestie van geduld? Twijfel omdat het normaal nooit zo lang duurt en dit mijn 1e website in WP is…

Na bovenstaande stond hij in onderstaande foto erbij. HTML tag.

Je vraagt wel een indexering aan in GSC?

Hoi Vera,

1 verificatiemethode is voldoende. Blijkbaar had je je website al geverifieerd met Google Analytics. Maar prima als je nog een verificatiemethode gebruikt (de HTML-tag), maar in principe is dat overbodig.

Je Google Search Console is wat dat betreft correct geverifieerd en daarna is het een kwestie van geduld.

Om het proces te versnellen kun je eventueel individuele pagina’s laten indexeren door de URL’s in te voeren in Google Search Console (de zoekbalk helemaal bovenaan waarin staat “Een URL in https://jouwwebsite.nl inspecteren”).

Succes!

Hi,

Dank je wel. Als ik dat probeer krijg ik het volgende:

Ergens zegt mijn gevoel dat het toch niet goed gaat…

Hoi Vera,

Bedankt voor je bericht.

Als jouw property “jouwwebsite1.nl” is, dien je een URL in te voeren die “jouwwebsite1.nl” bevat. Bijvoorbeeld “jouwwebsite1.nl/contact”.

Je kunt niet een andere URL inspecteren, dan de geselecteerde property. Het volgende is dus niet mogelijk: “jouwwebsite2.nl” inspecteren in de property “jouwwebsite1.nl”.

Overigens Google Search Console is geen vereiste om pagina’s geïndexeerd te laten worden in Google. Google Search Console is slechts een hulpmiddel om je website zoekresultaten te analyseren, pagina’s handmatig te indexeren of een sitemap op te geven.