Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Google Generative AI

Ik wil graag een interessante discussie starten over de nieuwe ontwikkeling van Google: Generative AI. Een grote verandering in de wereld van organische zoekresultaten, wat indirect ook invloed zal gaan hebben op affiliate marketing. Zo vind ik het zelf erg interessant om na te denken over hoe we dit als Affiliate helden kunnen voorblijven. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Hoe zien jullie de toekomst van Affliate marketing doormiddel van blogs?

Ik denk dat het nog wel even gaat duren voor AI ons echt over gaat nemen / vervangen. Zeker Generative, die loopt tenslotte altijd achter. Google gaat beter moeten worden in te onderscheiden wat van mensen kennis komt en wat van AI. Wat door experts is aangedragen heeft meer waarde voor hun zoekers en willen ze liever voorschotelen dan software dat het uit reeds eerder gepubliceerde info doet. Ik denk dat AI het ons alleen maar makkelijker gaat maken, omdat we minder zelf hoeven doen. AI kan veel dingen voor ons zoeken en schrijven, zolang de expert maar zorgt dat het relevante en waardevolle content is voor de lezer. Dan is het artikel ook waardevol voor de bezoeker.

Hi Carlo, ik zag vandaag dit filmpje van Matt Diggity > https://www.youtube.com/watch?v=LH1zmOJ_bIE&t=209s

Hierin is duidelijk zichtbaar dat Google ook product recommendations wil gaan doen met behulp van AI en reviews die mensen bij producten hebben geplaatst. Ik maak me hier als beginnende affiliate website beheerder wel enige zorgen om. Naar mijn mening kunnen alle ‘Top lijstjes” vervangen worden door deze AI product recommendations.

Maar zoals Matt zelf al aangeeft in het filmpje zullen mensen natuurlijk niet alles aannemen van een AI gegeneerdere recommendation door Google. Een review van een echt mens blijft superieur.

Persoonlijk denk ik dat het uitrollen van dit soort features allemaal nog best wel lang gaat duren, maar toch volg ik het op de voet om zo op tijd bij te kunnen sturen.