Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Google Adsense

Ik zit er aan te denken om te beginnen met Google Adsense. Alleen heb ik dan het idee dat mijn website http://www.kleinebesparingen.nl er te commercieel uit gaat zien. Hebben jullie een advies voor mij? En hebben jullie hier ook ervaring mee?

Jari Dohmen en Pieter de Zeeuw hebben gereageerd op dit bericht.
Jari DohmenPieter de Zeeuw

Hoi en welkom tot de community!

Leuke vraag.. Ik ben zelf ook heel erg benieuwd hoe en wat mensen hier over denken!

Zelf zet ik 100% in op affiliate marketing, omdat ik niet wil dat een display advertentie afleid van de klik op de link. Heb zelf het idee dat dat veel meer oplevert dan een display advertentie.

Zelf zou ik als je display advertenties wil laten gaan voor Ezoic advertenties: https://www.ezoic.com.

De inkomsten zijn daar gemiddeld hoger en rapportages ook prettiger.

Met een andere (Engelstalige) website ga ik zelf richting de 50k bezoekers per maand. Zit nu op ±25k, maar ik weet bijvoorbeeld dat je minimaal 50k bezoekers moet hebben om deel te mogen nemen aan dit advertentie netwerk (MediaVine). Ook zijn de inkomsten daarvan ook een stuk hoger. Met 50k bezoekers en hogere advertentie inkomsten kan het soms wel interessant zijn denk ik, maar alles wat je niet wilt is dat de advertenties afleiden van de affiliate sale. Sommige commissies kunnen namelijk oplopen tot $200,00 per stuk. Als mensen op een display klikken krijg je (meestal) een paar cent. Heel groot verschil dus.

Je kunt dit natuurlijk ook prima voorkomen om in berichten/pagina’s wat niet gericht is op affiliate (normale informatieve artikelen) wel een advertentie netwerk te laten draaien, maar wederom probeer ik eigenlijk wel in iedere blog die ik schrijf iets van affiliate promotie mee te nemen.

Hoop dat je hier wat mee kan, succes!

Pieter de Zeeuw heeft gereageerd op dit bericht.
Pieter de Zeeuw

Ik volg Jari hierin. Affiliate levert meer op, het oogt netter en je hebt er zelf controle over.

Die automatische reclame is handig wanneer je geen tijd wil stoppen in optimalisatie, maar het vertraagt de boel, is vaak niet relevant en levert weinig op. Daarbij komt nog eens dat je extra AVG gedoe moet toevoegen omdat je gepersonaliseerde reclame en trackers hebt…

Als je wat extra wil verdienen buiten affiliate kan je volgens mij beter op sitedeals en bijvoorbeeld WhitePress je ruimte aanbieden.

Dennis van de Ven en Pieter de Zeeuw hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenPieter de Zeeuw

Hoi Jari en Yannick,

Thanks voor jullie advies. Dan laat ik die automatische reclame links liggen 😉.

 

Dennis van de Ven en Jari Dohmen hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmen

Hoi Pieter!

Ik denk niet dat je ze voor altijd moet verbannen. Het kan echt wel goed werken. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om bepaalde informatieve artikelen te monetizen met ads. Wat ik bedoelde te zeggen is dat het kritisch kan zijn om affiliate links EN display ads tegelijk gebruiken. Je haalt dan de focus af van de affiliate promotie, wat dus ten koste kan gaan van je inkomsten.

Kortom: 100% richten op affiliate marketing in review artikelen of “beste product” lijstjes en in basale informatieve artikelen kan je hier en daar wel een display ad toevoegen.

Het kan dus prima werken om ads “hier en daar” toe te voegen aan sommige blogs die niet geschreven zijn rondom een affiliate promotie, maar ik zou als ik jou was niet je hele site volgooien.

Tot slot moet je dus rekening houden wat het met je snelheid doet.

Neem ons advies ter harte, maar daarnaast ook belangrijk om zelf altijd te testen en dieper onderzoek te doen. Wellicht werken ads voor jouw niche JUIST super goed! Wellicht kom je tot andere inzichten op basis van je eigen ervaring als je verder onderzoek doet. En uiteraard staan wij dan ook open om van jou te leren!

Succes!

Dennis van de Ven en Pieter de Zeeuw hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenPieter de Zeeuw