Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Gijs

Pagina 1 van 2Volgende

Hi!

Mijn naam is Gijs, 30 jaar en samen met mijn vriendin en hond woon/werk en reizen wij door Europa in onze zelfbouw camper!

Sinds een jaar of 10 heb ik altijd wel een ‘side hustle’ gehad, het verkopen van Tempered Glass, repareren van telefoons, handelen in Sonos boxen ,verkopen op Bol.com noem het maar op.

Na de bouw van mijn camper heb ik een website opgezet, ik weet niet of men hier geheimzinnig over doet, maar mijn website mag iedereen bekijken: http://www.camper-elektra.com. Met de website help ik mensen met het aanleggen van de elektriciteit in campers. Naast affiliate marketing verkoop ik drie digitale producten: Camper Elektra Schema’s, zoals ik ze noem.

Ben sinds kort gestart met ‘de beste x van 2022’ blogs daarbij kan ik deze software goed gebruikt. 🙂

Groetjes Gijs

 

Hoi Gijs,

Welkom in de community en leuk dat je je voorstelt!

Ik zie dat je al veel tijd in je website hebt zitten. Loopt het goed met de verkoop van de schema’s? Kan me voorstellen dat dit voor veel mensen uitkomst biedt.

Goed om te horen dat onze software van pas komt. Mocht je vragen hebben over de plugin, stel ze dan gerust hier 😉

Gijs heeft gereageerd op dit bericht.
Gijs

Elke maand worden er meer schema’s verkocht, afgelopen maand €1000 incl btw🙂

Is er buiten dit forum om een andere manier van communiceren? Hebben jullie bijvoorbeeld een whatsapp- of Facebook groep waar actief wordt gechat? 😄

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Oh dat zijn hele mooie inkomsten! Goed om te horen dat dat lekker loopt 💪🏻 ga zo door 🙂

Er is op dit moment geen chatgroep. Of dit een aanvulling is en in hoeverre hiervoor animo is, weet ik niet. Al denk ik dat de community ook al een uitstekend middel is om met elkaar te connecten.

Maar zeg nooit nooit, wellicht iets voor de toekomst 😉

Hoi! Wat enorm gaaf zeg, zoiets zou ik ook ooit wel willen. Leef je volledig van je websites (dus met de verkoop van jullie schema’s etc en affiliate marketing?)

Anyways, zo’n chatgroep zou mij ook wel super lijken. Jammer dat er niet een discord ook bestaat ofzo.

Dankje! Mijn vriendin werkt als Architect en samen verdienen we genoeg om rond van te komen :-).

We kunnen wel een whatsapp of telegram groep starten, als daar meerdere mensen in zijn geïnteresseerd.

Hoi Gijs!

Wat gaaf om te lezen dat je momenteel aan het trekken bent door Europa. Toen ik je website laatst aan het bekijken was, was ik zelf ook wel oprecht geïnteresseerd. Leuk om te lezen dat je zelf ook zo ambitieus aan de slag gaat met eigen verdienmodellen, chapeau!

Ik zelf reis nu door Zuidoost-Azië met een backpack en dat bevalt ook erg goed. We zijn van plan om via Indonesië door te trekken naar Australië. In Australië zijn overnachtingen niet te betalen. Gemiddeld $300.- dollar per nacht in de grote steden. Er zijn twee opties:

  1. Workaways doen waardoor je veel tijd inlevert of;
  2. Een campervan kopen en die later bij vertrek weer wegdoen.

Waarschijnlijk gaan we dat laatste doen, want ik werk liever voor mezelf dan dat ik tomaten ga plukken 😜. Ik vroeg me dus af: heb jij enige ervaring met het kopen van campervans in Australië? Waar moet ik op letten en wellicht heb je nog andere leuke tips over “#VanLife? Zou leuk zijn als je dit wilt delen in dit topic, maar misschien is het ook wel een leuk idee om hier een blog over te maken? Voel je vooral niet verplicht of gehaast om te antwoorden. Voordat we in Australië zijn, zijn we ook weer paar maanden verder.

Waar trek jij momenteel rond en hoe is je werk/reis verhouding?

Ben benieuwd. Wie weet tot snel!

Hee!

De PDF bestanden worden dit jaar nog vervangen voor een gratis online versie hiervan 🙂

Gaaf man! Toen ik in 2017 door Australie trok kon ik voor 20/30 per nacht slapen in een hostel. Jij bent zeker de Bali villas gewend haha.

Ik zou je geen camper aanraden maar een 4×4, hiermee kun je overal komen! (Kleine impressie van mijn reis door AU, NZ & Vietnam: https://www.youtube.com/watch?v=9SKl6kKn6AU)

  • Een auto kun je gemakkelijk vinden op FB marketplace of https://www.gumtree.com.au/
  • Koop een diesel
  • Voordat je de koop doet, laat de auto controleren door een locale garage
  • Handige apps: Park4Night, WikiCamps & Ioverlander

Wij zijn momenteel in Porto, onze hond is vrijdag gesteriliseerd dus verblijven we in een appartement. De ene dag werk ik 12 uur, de andere dag 0, ik heb niet echt een vast ritme.. Jij?

Hier een fotootje van m’n autootje in Australie haha

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Hoi Gijs,

We zijn nog niet in Bali geweest, maar wat we wel weten is dat we slapen in een hostel niet echt prettig vinden. Dit komt vooral door het delen van kamers. Slechte ervaringen 😜. We zijn (gelukkig) door het succes van mijn affiliate sites in Azië geen budget reizigers, maar dat kan natuurlijk veranderen als de koopkracht forst afneemt. Privé kamers kun je uiteraard ook goedkoper krijgen dan $300 dollar, maar de aanschaf van een 4×4 of een minivan lijkt ons ook super gaaf. Hierdoor heb je veel meer vrijheid en “investeer” je ook ergens in. Door dit te doen verlies je geen geld en kan je in sommige gevallen zelfs je voertuig voor een meerprijs verkopen.

Dat maakt het natuurlijk erg interessant om te kunnen blijven investeren in mijn affiliate websites en/of meer landen te kunnen doen.

Je video is echt heel gaaf! Jullie wagen zo op het strand met niemand om je heen! Stel je voor je hebt een tent op het dak en je kan daar slapen. Lijkt me heerlijk!

Heb nog wel een aantal vragen over de 4×4:

  • Is de enige reden waarom je een 4×4 adviseert dat het meer wendbaar is voor onbegane paden? Of zijn er ook nog andere redenen?
  • Waarom is het kopen van een diesel beter? Ik volg graag je advies, maar ik wil ook begrijpen waarom diesel beter is.
  • Waar heb jij je 4×4 gekocht? Toevallig van een locale dealer of van andere backpackers? Misschien heb je nog een adres wat je met ons zou kunnen delen.
  • Wat heb je betaald voor je 4×4? Verkocht je hem dan ook weer op FB marketplace en/of gumtree? Zelf denken we aan een budget van $7 tot $10k. Denk je dat dat genoeg is?
  • Wat zie ik daar bovenop je dak? Extra benzine of water om te douchen? Zie ik daar ook een tent voor boven op het dak?
  • Waar heb je je 4×4 gekocht? Ik zie dat je ook naar NZ en Vietnam bent gegaan. Heb je hem in AUS gekocht en later de ferry gebruikt? Hoeveel kost dit per keer? Of is de 4×4 alleen gebruikt in AUS?

Wederom: natuurlijk kunnen wij zelf ook onderzoek doen, maar ik hoor graag van een echte expert hoe je hier mee omgaat. Ons lijkt het namelijk super gaaf een 4×4 aan te schaffen en op deze manier AUS en NZ te doen. Wellicht denken we er zelfs over om deze terreinwagen te verschepen naar het vaste land om zo (als we klaar zijn met onze reis) langzaam via Europa terug te rijden naar Nederland. Hoe zie jij dat voor je? Onmogelijk of een uitdaging 😜?

Met een 4×4 beleef je (imo) meer avontuur, je kunt 4×4 tracks rijden, lekker op het strand overnachten, river crossings etc.

Diesel motoren verbruiken minder brandstof en zijn betrouwbaarder. Mijn auto heb ik bij een locale dealer gekocht in Perth, voor zo’n $7000, de naam van de dealer weet ik niet meer. De auto heb ik uiteindelijk in Cairns weer verkocht aan een Franse backpacker voor $7900. Wel heb ik een aantal keren bij de garage gestaan, zo is de wiellager kapot gegaan midden in de outback. Hierdoor moesten we worden afgesleept naar de dichtstbijzijnde garage a 4 uur verder en $2500 lichter.. :D. Totale reparatiekosten: ongeveer $4500..

Bovenop de auto sliep ik, in een rooftop tent. Daar staan jerrycans met water om te drinken en benzine. In de meeste kustplaatsen zijn er douches aanwezig, hier douchten wij altijd.. haha :p

In eerste instantie wilde ik mijn auto ook verschepen naar NL. Na een aantal pechgevallen en dure reparaties heb ik besloten om de auto te verkopen. Ook is het verschepen best prijzig en zit het stuur aan de rechterkant. Maar als het mogelijk is zou ik lekker terug rijden naar Nederland, mooie uitdaging :p

 

Pagina 1 van 2Volgende

Zoeken

Nieuwste reacties

Hallo!
Cookies
Bot-clicks
Linkbuilding?
Eerste sale!