Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Geforceerd gegevens ophalen mislukt

Ik wou vandaag de gegevens geforceerd ophalen, maar helaas lukte dit niet

Automatisch gegevens ophalen

Status: actief
Laatste ophaling: januari 21, 2023 – 2:16 am
Volgende ophaling: juli 10, 2023 – 3:00 am
Producten bijgewerkt: 90/154 – uitvoering vroegtijdig beëindigd, verhoog de max_execution_time op je server en probeer het opnieuw (1 uur 1 minuut 9 seconden)
Bij mijn webhosting staat deze max execution time op 120 en deze kan niet veranderd worden. Is dit te laag ? Dat lijkt me toch sterk aangezien hij het in het verleden wel heeft gedaan.

Ter aanvulling :

Ik heb het duurste webhosting pakket van Siteground zie https://eu.siteground.com/wordpress-hosting.htm?index_hero_button#view en dat gebruik ik voor 4 websites met in totaal 100 bezoekers per maand dus daar lijkt het me ook niet aan te liggen.

Ik heb het nog een keer geprobeerd en toen kwam hij iets verder, maar nog steeds niet volledig

Automatisch gegevens ophalen

Status: actief
Laatste ophaling: januari 21, 2023 – 2:16 am
Volgende ophaling: juli 4, 2023 – 3:00 am
Producten bijgewerkt: 94/154 – uitvoering vroegtijdig beëindigd, verhoog de max_execution_time op je server en probeer het opnieuw (58 minuten 23 seconden)
TER VERGELIJKING EEN ANDERE SITE OP DIT HOSTING PAKKET
Status: actief
Laatste ophaling: juli 3, 2023 – 10:17 pm
Volgende ophaling: juli 5, 2023 – 12:00 am
Producten bijgewerkt: 217/217 – voltooid (10 minuten 53 seconden)
Die doet het dus wel goed terwijl die website veel meer content bevat

Ik heb mogelijk de oorzaak gevonden. Het zit hem namelijk in netwerk van AWIN want ik heb alle netwerken met de hand gereset en die deden het allemaal binnen 2-5 minuten behalve die van AWIN. Ik heb ook gekeken naar de andere website en die maakt daar geen gebruik van. Echter staat bij API instellingen wel een groen bolletje van de feed en daar kan hij wel opgehaald worden. Kan het zijn dat AWIN geforceerd laden niet toestaat ?

Hi Jordie!,

Dank voor je bericht en de duidelijke informatie die je meegeeft. Voordat ik antwoord ga geven is het voor mij belangrijk om te weten of het gaat om: “Geforceerd gegevens ophalen” of de “automatische gegevens ophalen” functie. Hierin zitten verschillen, je Titel geeft aan dat het gaat om geforceerd, maar wil het toch even dubbel checken.

Het vroegtijdige beëindigen van het geforceerd ophalen kan aan veel zaken liggen, maar zoals je al aangeeft heb je mogelijk de oplossing al gevonden. Het gebruik van meerdere productfeeds kan in sommige gevallen inderdaad ervoor zorgen dat het ophalen van nieuwe data langer duurt of soms zelfs niet lukt. Maak je gebruik van meer aanbieders? Dan heeft Affiliate Held ook meer tijd nodig om al deze data te verwerken.

Het kan dus zomaar zijn dat je te maken hebt met een overbelastte API. Wat dit is lees je in dit document: https://docs.affiliateheld.nl/probleemoplossing/overbelasting-door-gebruik-van-groot-aantal-productfeeds/. Ik wil je vragen om dit document zorgvuldig door te lezen. Dit moet je snappen als je met dit soort problemen kampt. Dit document geeft ook al een aantal punten die je kunnen helpen met een eventuele oplossing.

Voordat we kunnen bevestigen dat je kampt met een overbelasting door te veel productfeeds, moeten we eerst kijken of de API wel goed werkt en of er geen fout in het koppeling systeem is. Dit kun je eenvoudig checken door te onderzoeken of je via de EAN code zoeker de producten van deze productfeed kunt vinden. Als deze gevonden worden werkt de API koppeling correct. Kun je ons laten weten of het zo correct werkt?

Ook is het belangrijk om te weten welke versie van Affiliate Held je gebruikt en of er geen andere foutmeldingen zijn op je website die mogelijk invloed kunnen hebben. Heb je via “inspecteer element” je console van je website al eens gecheckt op error’s?

Tot slot wil ik je aangeven dat er wel limieten zitten op het gebruik van de “Geforceerd productdata ophalen” knop. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je ziet dat het geforceerd data ophalen niet werkt je het misschien een tweede of derde keer achter elkaar probeert de data geforceerd op te halen. Dit werkt averechts. Je geeft namelijk je server continue de opdracht om data op te halen en de server krijgt dan geen rust en krijgt een, spreekwoordelijke, burn-out. Kortom: geef je server rust en wacht eens een dagje. Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat je server met de “Automatisch ophalen functie” (i.p.v. geforceerd ophalen) de data wel kan verwerken.

Hoop dat je wat aan deze reactie hebt gehad en hoor graag van je of je het hier mee hebt kunnen oplossen. Mocht dit niet zo zijn, hoor ik het natuurlijk graag!

Het lijkt me niet dat de website overbelast is van 5 feeds, maar het zou een mogelijkheid zijn. Echter weet ik nu wel voor mezelf als ik alles geforceerd ophaal waar dit onderwerp op gebaseerd is dat als ik het los doe zonder AWIN of 1 voor 1 dat het wel werkt. Gek genoeg zit het dus ergens in die feed verborgen, terwijl die niet zo heel groot is. Zou het een idee zijn als ik een nieuwe feed samenstel op AWIN?

Je kan inderdaad altijd proberen om de feed opnieuw samen te stellen, maar als je per webwinkel één feed hebt aangemaakt zou het geen probleem moeten zijn. Ook 5 feeds moet normaal gesproken niet zorgen voor problemen, maar het aantal feeds is niet waar je op moet letten. Je kan 5 feeds hebben met 100 producten, maar als je 5 feeds hebt met 5.000.000 producten, dan wordt het al een stuk zwaarder voor Affiliate Held.

Kortom: voordat we een conclusie kunnen trekken of het aan de grootte van de feeds ligt, is het belangrijk om te vertellen dat je de productfeeds pér winkel apart toe moet voegen en niet alle verkopers in één productfeed link. Op deze manier kan de feed inderdaad te groot worden.

Het is wel belangrijk om te weten of het automatische gegevens ophalen “ook” niet werkt. Als je helemaal geen gegevens meer op kan halen dan is er namelijk iets anders aan de hand. Als dit zo is verwijs ik je graag naar dit document: https://docs.affiliateheld.nl/probleemoplossing/data-niet-meer-gesynchroniseerd/.

Hoor graag van je!

Waar mogelijk let ik er altijd op dat ik alleen de categorie producten gebruik waar de website over gaat. Dit is precies wat weer niet mogelijk is bij Tradetracker of Awin. Zou daar de fout in kunnen liggen?

Het lukt wel om de gegevens op te halen als ik het geforceerd per kanaal doe dus eerst Tradetracker dan Awin enzovoorts. In het geval van Awin duurt het heel lang op producten op te halen en dan maak ik enkel en alleen gebruik van een feed van samsung en die maar 826 producten bevat. Is het raadzaam om AWIN hierover te contacteren?

Wat mij technisch gezien opvalt is dat het 5 minuten en 23 seconden duurt om deze feed geforceerd op te halen. Ter vergelijking haal ik bij Tradedoubler 3 feeds met in totaal 1471 producten op in 1 minuut 48 seconden en bij Tradetracker feeds met meer dan 100.000 producten binnen 2 minuut en 21 seconden op. Dus het lijkt mij niet te liggen aan de plugin maar echt het netwerk AWIN daarom was ik benieuwd of er meer mensen zijn die tegen dit probleem aanlopen aangezien ik in mijn eentje niet zoveel te zeggen heb tegenover dit netwerk.

Heeft de snelheid van je webhosting pakket ook invloed op het snel of traag laden van feeds of het ontstaan van timeouts? De website waar het over gaat is mijn grootste affiliate shop en die zit op een duurder hosting pakket en dat is juist degene waarbij de problemen onstaan. De andere website zit op een ander hosting pakket en daar merk ik niks qua snelheid verschil. Dus eigenlijk is het raar dat de sterkste server problemen oplevert.

Hoi Andre,

Er is een groot verschil tussen de werking van de TradeTracker en Tradedoubler API koppelingen en de “koppeling” met Awin. De koppeling met Awin is namelijk eigenlijk niet echt een “koppeling” maar een “feedparser” die iedere regel van een CSV of XML bestand doorloopt op zoek naar de benodigde gegevens.

Het “parsen” van feeds is veel resource intensiever dan data ophalen via een échte API koppeling zoals TradeTracker of Tradedoubler. Vandaar dat het verschil in tijd zo groot is.

Kort samengevat, om de juiste data via de productfeed van Awin op te halen moet je eigen server flink aan het werkt om de nodige data te zoeken in het productfeed bestand. Hoe groter het bestand, hoe langer dit duurt. Als je vervolgens ook meerdere feeds inlaad, duurt dit zelfs nog langer.

Bij TradeTracker en Tradedoubler ervaar je dit niet, omdat het zoeken naar de juiste gegevens via hun API wordt geregeld en jouw eigen server hiervoor alleen het “antwoord” hoeft te ontvangen. Je eigen server wordt hiermee nauwelijks belast.

Kortom, er zijn 2 oplossingen:

  1. Zoals de foutmelding al aangeeft de “max_execution_time” verhogen zodat je server meer tijd krijgt om deze “zware” taken uit te kunnen voeren (het regel voor regel doorlopen van de Awin productfeed bestanden). Maar helaas is dit geen optie voor jou i.v.m. restricties bij je hosting. 120 seconden is wat mij betreft toch vrij krap voor het gebruik van de AH plugin, zeker bij gebruik van productfeeds via bijv. Daisycon, Awin en Partnerize.
  2. Het aantal feeds van Awin beperken en het aantal producten in de feeds. Dit lijkt de enige oplossing maar dit gaat waarschijnlijk in de toekomst problemen blijven opleveren zeker naarmate je je website blijft uitbreiden met meer producten.

Als het echt niet mogelijk is om de “max_execution_time” te laten verhogen en je de AH plugin graag wilt blijven gebruiken, zou ik overwegen om te verhuizen naar een partij waar je deze optie wel zelf naar wens kunt instellen.

Of je dient te kijken of je de betreffende producten bij Awin mogelijk via een andere partij kunt promoten bij een ander netwerk. Maar ook dit lijkt me niet een geschikte oplossing.

Overigens is dit niet een probleem van enkel Awin. Ook bij het gebruik van Daisycon en Partnerize waarbij productfeeds regel voor regel doorgenomen dienen te worden, zul je dit probleem ervaren. Awin contacteren heeft in dit geval geen zin.

Laat gerust weten als je verder nog vragen hebt.