Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Geen vergoeding van coolblue (partnerize)

Hoi,

Zijn er meer mensen die sinds begin 2023 merken dat er wel kliks zijn bij Coolblue en geen sales? Het valt me op dat ik normaliter iedere maand 1-2 sales had in 2022 en nu sinds 2023 niet meer. Bovendien heeft een kennis van mij via mijn affiliate website een product besteld en ik heb alle informatie gedeeld met partnerize en zij willen het niet uitkeren ondanks dat ik ook de order en alles mee had gestuurd en zeiden dat coolblue dit verder op moest gaan lossen, maar uiteindelijk reageren die maar 1x per 2 weken en nog geen uitbetaling. Dit ligt niet aan de plugin, maar het is een vraag uit interesse omdat ik dan weet dat ik van strategie moet gaan veranderen. Er is immers geen manier om te controleren wat mensen bestellen bij mijn weten of heeft een van jullie daar nog tips over?

Hoi Andre,

Ik heb je topic even verplaatst naar “affiliate marketing”, denk dat daar beter thuis hoort.

M.b.t. je vraag denk ik dat met het kleine aantal sales dat je krijgt, weinig te zeggen valt of er iets mis is met het Coolblue partnerprogramma. Doorgaans zijn januari en februari voor veel niches geen “top” maanden en lijkt het in mijn ogen niet heel raar dat als je 1 a 2 sales per maand had in 2022, dat je nu nog geen sales hebt.

Ik denk dat je het beste met Coolblue zelf contact op kunt nemen als je vermoed dat verkregen affiliate commissies niet doorkomen, denk dat Partnerize vrij weinig met de goedkeuring daarvan te maken heeft, zij faciliteren enkel het affiliate systeem voor Coolblue.

Verder vraag ik me af of het niet tegen het beleid van Coolblue in gaat als jij kennissen stimuleert via jouw affiliate links spullen te kopen. Ik weet niet in hoeverre dit toegestaan is en of dat de bedoeling is. Ik zou daar mee uitkijken. Zeker als jij ordergegevens van die kennis gaat doorsturen, dan weten ze al helemaal dat je affiliate commissie niet “organisch” verkregen is. Maar goed, ik kan dit fout hebben dus correct me if I’m wrong!

Al met al, weet ik dat genoeg helden gebruik maken van Partnerize en onder andere Coolblue en dat daar verder niks mee aan de hand is. Denk dat je gewoon lekker door moet gaan en niet te veel focussen op de nummertjes, zeker niet in het begin. Lekker content maken en je kunt altijd nog van affiliate programma veranderen als het achteraf toch niet bevalt met Coolblue.

Marcel Sloot heeft gereageerd op dit bericht.
Marcel Sloot

Ik stimuleer kennissen niet maar hij weet gewoon dat ik een website over computers heb en hij moest er een kopen voor zijn vriendin dit is dus puur toeval. Helaas laat coolblue weinig tot niets horen eerste mail duurde 8 dagen en nu zijn we weer 10 dagen verder. Andere affiliate programma’s hebben wel gewoon sale en in 1,5 jaar tijd heb ik dit nog nooit eerder meegemaakt vandaar mijn vraag of andere mensen dit ook opviel.

Deze week is Coolblue mij tegenmoet gekomen en betalen ze alsnog 50% van de sale. Het is jammer dat het niet het hele bedrag is, maar het is in ieder geval beter als niets. Het kost wel een paar weken de tijd voordat dit uitgezocht is, want daar moeten ze technisch kijken hoe de links in elkaar hebben gezeten op die datum. Het was voor mij een principekwestie dus ik had dit er wel voor over, maar als het maar een paar euro is dan is dit eigenlijk niet de moeite waard. Gelukkig doen ze wel water bij de wijn, maar dat kost wel heel veel tijd en mailverkeer via zowel partnerize alsmede coolblue. Maar ik wou het toch even laten weten zodat je weet dat je jouw recht kunt halen als je zeker weet dat er een sale is gedaan.

Dennis van de Ven, Jari Dohmen en Nunzio hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari DohmenNunzio