Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Gebruik je in Wordpress 'Berichten' of 'Pagina's' voor een goede vindbaarheid op Google?

Hoi allemaal,

Ik ben onlangs begonnen aan mijn blog site over katten. Nu loop ik tegen de volgende vraag aan:

Gebruik je in Wordpress ‘Berichten’ of ‘Pagina’s’ voor een goede vindbaarheid op Google? Het gaat om het publiceren van een blog artikel.

Groet,

Brian

Hi Brian,

Al weer even geleden had ik de zelfde vraag en heb veel zaken uitgezocht en kom op de volgende conclusie :

Het gebruik van Pagina’s :

Deze gebruik je met name voor eenvoudige pagina’ zoals About, Contact, Privacy beleid of pagina’s die je niet hoeft te categoriseren.

Het gebruik van Berichten :

Het schrijven van Blogs of informatieve pagina’s die je wilt voorzien van een of meerdere categorien.

Ook zou je in enkele gevallen gebruik kunnen make van type Projecten, maar deze worden volgens mij niet gebruikt.

 

Voorzover ik heb kunnen na gaan maat Google of andere zoekmachines geen onderscheid tussen Pagina’s, Berichten of Projecten, maar meer over de inhoud wat er in te vinden is. Ook de lengte ervan wordt steeds belangrijker.

Om een direct antwoord op je vraag te geven zou ik een Blog als een Wordpress Bericht maken en hier een of meerdere categorien aan hangen. Je kunt dan een Blog bericht/pagina maken en deze categorien dan ook weer gebruiken in het overzicht of in een menu.

Groet,

Erwin

 

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Bedankt voor je antwoord Erwin! Hier kan ik wat mee!

Dennis van de Ven, Jari Dohmen en erwin_lemmers hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmenerwin_lemmers