Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Forum toevoegen

Pagina 1 van 2Volgende

Ik ben momenteel druk bezig met het ontwikkelen van mijn nieuwe website en ik wil graag een forum toevoegen om gebruikers de mogelijkheid te geven om met elkaar te communiceren en ideeën uit te wisselen. Ik ben onder de indruk van dit forum en zou graag iets soortgelijks willen toevoegen aan mijn website.

Gebruiken jullie een WordPress plugin voor dit forum?

Hoi Antoon,

Voor de Affiliate Held community gebruiken we de volgende WP plugin: https://nl.wordpress.org/plugins/asgaros-forum/.

Er zijn meerdere fora plugin beschikbaar maar zelf zijn we zeer tevreden over bovengenoemde plugin vanwege de simpliciteit en dat de plugin zeer makkelijk is om te gebruiken (niet te veel poespas).

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hoi @dennis

Bedankt! Het forum toevoegen aan mijn website is goed gelukt.

Ik heb nog 1 vraag. Op mijn forum heb ik een categorie waar automatisch mijn laatste blog posts gepost worden. In mijn blog post staan producten die toegevoegd zijn met affiliate held. Deze producten verschijnen niet in de forum posts. Is er een manier om dat te doen? Of is het mogelijk ze handmatig toe te voegen?

Hoi Antoon,

Bedankt voor je vraag.

Zoals je weet dien je naast het gebruiken van de [affiliate_products] shortcode, ook de producten te koppelen aan je berichten of pagina’s. Aangezien dit koppelen niet mogelijk is met forumberichten (deze zijn niet bewerkbaar in de achterkant van WordPress) is het daarom ook niet mogelijk om affiliate producten te weergeven in je forumberichten. Ook handmatig is dit niet mogelijk.

Let je overigens wel op dat je te maken krijgt met “duplicate content” omdat je exact dezelfde teksten van je blog posts ook op je forum plaatst? Ik zou afraden dit te doen en zie ook niet direct de meerwaarde hiervan voor je bezoekers.

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hoi @dennis

Bedankt voor de tip, ik heb de categorie in mijn forum met de laatste berichten verwijderd.

 

Je forum ziet er leuk uit @antoon125! Ander punt is dat ik je wil beroepen op geduld. Zoals je kan zien is onze community steeds actiever, maar het heeft wel een lange tijd geduurd voordat dit zo is gekomen. Een actieve community bouwen is niet makkelijk. Ik zou dan ook alleen maar content toevoegen aan je community die betrekking heeft op je onderwerp en zelf lekker actief zijn 😊🌱.

Maak zeker eens een “resultaten” topic aan in deze community. Kunnen we lekker met je mee genieten!

Bedankt @jari, ik ben nog hard aan het werk aan mijn website maar ik heb er vertrouwen in dat mijn forum gebruikers gaat trekken.

@dennis Ik heb nog een vraagje over het toevoegen van het forum. Als gebruikers een account aan maken voor het forum dan gaat dit via Wordpress wat niet erg handig is. Gebruiken jullie op deze website een plugin voor gebruikers? Zoals waar bijvoorbeeld ik inlog op deze website en waar ik mijn account details kan zien.

Hoi Antoon,

Wij gebruiken Easy Digital Downloads maar dit is eerder bedoeld voor als je digitale producten wilt verkopen op je website. In die plugin zitten inderdaad functionaliteiten voor een “mijn account”-pagina en een custom loginpagina.

Maar ik raad je niet aan die plugin te gebruiken als je verder geen intentie hebt om digitale producten te verkopen. Ik zou dan eerder kijken naar een plugin als WP User Frontend waarmee je front-end formulieren kunt maken zoals een eigen loginpagina, registratieformulier en “mijn account”-pagina.

Antoon heeft gereageerd op dit bericht.
Antoon

Hoi @dennis

Ik ben eigenlijk misschien wel van plan digitale downloads te gaan proberen te verkopen. Stel ik ga de WP User Frontend plugin gebruiken en ik wil over een jaar digitale downloads gaan verkopen. Kan ik dan makkelijk switchen naar de Easy Digital Downloads plugin? Ik kan totaal niet programmeren ofzo dus de switch moet wel redelijk makkelijk zijn.

Hoi Antoon,

Als je verwacht Easy Digital Downloads te willen gebruiken in de toekomst, raad ik je aan daar nu al mee te beginnen.

Aangezien Easy Digital Downloads en WP User Frontend twee verschillende plugins zijn, kun je hierin niet zomaar overstappen/switchen.

Pagina 1 van 2Volgende