Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Even voorstellen: Danique Bras

Hi all! Mijn naam is Danique en sinds 2015 blog ik. Toen nog als eindopdracht voor mijn studie Communicatie op Windesheim, een paar maanden later als fulltime content marketeer bij een groot marketingbureau. Ik onderhield daar alle affiliate websites van het bureau, deed copywriting voor de klanten en ben me gaan focussen op het stukje advertising. Daar ben ik echt verliefd geworden op online marketing en het ondernemen.

Ik vond het alleen heel onpersoonlijk werken daar, met veel stress en te strakke deadlines. Ik ben daarom vanaf de zolderkamer een eigen bedrijfje gestart voor één van mijn passies: een boekenabonnement waarbij de lezer maandelijks verrast werd met een nieuwe titel. Dat heb ik onder andere gelanceerd via een paar influencers in de boekenwereld en binnen no-time stond ik honderden dozen in te pakken in het weekend. Daar heb ik ondervonden dat fysieke producten niet per se mijn ding zijn. Na een jaar heb ik het verkocht en ben ik verdergegaan als freelance online marketeer.

Gewerkt voor hele vette projecten en veel geleerd, maar ik vond het best vaak eenzaam. Niemand om echt mee te sparren en je hoort ook nooit écht bij een team omdat je tijdelijk ergens zit. Werk was dus nog altijd geweldig; geen stress, wel veel hoger inkomen. Maar er miste een team.

Fast forward naar januari 2022 heb ik samen met mijn beste vriend Frank een communicatiebureau in Ermelo overgekocht: V1 Communicatie. We groeien mooi door en op moment van schrijven zijn we met een team van 18. Voor mij is daar alles samengekomen: team, vrijheid en geen plafond meer. Zelf vind ik het heel tof om cursussen te maken en kennis te delen over mijn ervaringen (social advertising & affiliate marketing) en ik zocht nog een mooi netwerk met meer ervaren mensen.

Ik kijk er dan ook naar uit om hier meer te kunnen delen en tegelijk te leren van jullie ervaringen! 🤗

Dennis van de Ven en Nunzio hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenNunzio

Hoi Danique,

Leuk dat je de tijd hebt genomen om je voor te stellen en je verhaal te delen! Welkom 🙂

Ik denk dat je met veel affiliates raakvlakken hebt met de doelen die je wilt bereiken. Gaaf om te zien hoe je tot dat punt bent gekomen en vanaf waar je begonnen bent. Zo zie je dat het vaak een kwestie van dingen uitproberen en doen is, om erachter te komen wat je wel of niet leuk vind.

Zo heb ik vroeger ook een kleding webshop gehad samen met Jari en een andere vriend. Ook die ervaring heeft mij geleerd dat fysieke producten niet voor mij is weggelegd en heeft mij op het pad van affiliate marketing gebracht.

Bestaat het bedrijf van die boekabonnementen overigens nog? Lijkt me nog steeds een sterk concept.

Fijn (paas)weekend!

Danique Bras heeft gereageerd op dit bericht.
Danique Bras

Hi Danique,

Wat tof dat je aan de slag bent gegaan met onze software en ook de tijd neemt om je voor te stellen in onze community, leuk!

Haha… tja fysieke producten… Kan leuk zijn als je er passie voor hebt, maar de “zolderkamer praktijken” zijn herkenbaar en niet meer onze droom. Ben ook wel benieuwd naar dat boeken concept. Bestaat het nog? Kan ik m’n moeder misschien blij mee maken. Die leest veel 😜.

Aangezien jij je eigen affiliate marketing cursus hebt voor beginners ga ik een misschien een iets te intieme vraag stellen: “Wat is jouw nummer #1 Golden Nugget voor beginnende, maar ook geavanceerde affiliate marketeers om tot de eerste €100,- per dag te komen”?

Ik leer graag van je en ben dus ook benieuwd wat een van jouw krachtige tips zijn!

#DurfTeVragen

Grappig dat zoveel mensen daarin dezelfde route afleggen he… Wel heel veel geleerd in die tijd namelijk! Dus ach, had het ook niet willen missen.

Hahah, het concept bestaat nog, maar niet op de consumentenmarkt. Op boeken zit te weinig marge om het echt interessant te maken helaas. Ik heb het verkocht aan een uitgever die het verder heeft uitgebracht als schenkpakket voor bedrijven. Daar zat voor mij toen ook al de makkelijkste grotere afzet. Maar ik kan nog wel altijd goed tips geven voor boeken voor je mams hoor 😏

En poeh… die Golden nugget. Voor beginners zijn die allemaal al bekend en wellicht wat afgezaagd – niet minder waar(devol) though. Maar voor de startes zou dat zijn om Pinterest direct naast je website op te zetten. Het is makkelijk om daar in korte tijd veel gratis verkeer vandaan te halen namelijk. Moet je wel in een vrouwelijke en creatievere niche zitten overigens.

En voor de ervaren affiliate: Google ads. Zoek naar de producten met weinig concurrentie en bekendheid. Liefst merken die zelf ook echt nog niet veel met hun marketing bezig zijn. Daar heb ik altijd wel in korte tijd veel uit kunnen halen. Dan zit je qua omzet in ieder geval snel op die €100 per dag. En als je maar omzet hebt, dan kun je werken aan het verhogen van je winstmarge. Testen, finetunen en nog maar testen.

Ik wil nu zelf voor het eerst gaan testen in Amerika daarmee, dus ook wel benieuwd hoe het daar eraan toe gaat!

Dennis van de Ven en Nunzio hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenNunzio

haha, tja… we zijn allemaal jong geweest en hebben de “dropshipping of start je eigen webshop fase” allemaal (of in ieder geval veel van ons) mee gemaakt 😜.

Haha… die moedert van mij zal wel genoeg hebben. Wat is jouw nummer #1 boek?

Pinterest is interessant. Ik heb ooit een website overgekocht en kreeg ik een Pinterest account bij.. levert nog steeds heel veel omzet op. Te weinig tijd om iets mee te doen. Wellicht levert jouw Pinterest Challenge mij meer inzichten op. In een vrij moment ga ik die aanschaffen en uit leren!

Google Ads is een hele gave zet. Zelf nog weinig mee aan het doen, maar je geeft me wel een inzicht nu.

Google Ads werkt beter als:

  • Er weinig concurrentie is
  • Bekend producten promoot
  • Bedrijf met weinig actieve marketing in Google Ads.

Ik ken wel een aantal bedrijven die matchen mét deze voorwaarden. Erg nice.

Binnen Affiliate Held zijn er ook veel ideeën, dus moet eerst maar eens focus zien te vinden, maar je hebt mij in ieder geval geïnspireerd om te starten met Ads op semi-korte termijn.

Thanks!