Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Enkel kliks geen orders meer op bol.com

Hoi hoi,

Normaal gesproken heb ik dagelijks commissies met bol. Dit is ineens sinds afgelopen maandag gestopt. Kliks blijven wel aanhouden en in Google Search Console zie ik geen drop in bezoekers.

Is dit voor sommige ook herkenbaar? Support van bol heeft nog niet gereageerd. Natuurlijk weleens eerder last gehad van een storing maar die duurde niet zo lang en werd met een status balk aangegeven, die zie ik nu ook niet.

Thanks!

Hoi Armando,

Welkom in de Affiliate Held community! Goed dat je hier je vraag stelt 🙂

Recent zijn er inderdaad verschillende storingen geweest bij bol.com waarbij enkel kliks werden geregistreerd maar geen sales. Persoonlijk heb ik hier al een aantal dagen geen storing meer van ervaren. Oftewel, ik krijg nog steeds orders binnen, gisteren, vandaag, etc.

Je hebt het erover dat je wel kliks hebt, maar het is belangrijk om te kijken hoeveel kliks dit zijn.

Stel je hebt normaal gesproken 200 kliks op een dag en zeg ongeveer 10 orders, dan is het redelijk vreemd als je opeens geen orders meer krijgt.

Stel je hebt normaal gesproken 10 tot 25 kliks op een dag en 1 tot 3 orders, dan is het wat minder vreemd om een tijdje geen orders te krijgen.

Goed dat je in ieder geval gemaild hebt naar bol.com. Ik denk dat zij jou het beste antwoord kunnen geven.

Laat gerust je bevindingen weten!

Hey Dennis,

Bedankt voor je reactie. Het aantal kliks blijft redelijk gelijk met voorgaande dagen.

Ik wacht de reactie van bol af , hopelijk reageren ze snel.

 

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Hi Armando,

Deze week is bij mij ook een stuk minder dan vorige week. Van de week merkten ik op dat de orders van de dag ervoor, pas in de ochtend erna ingeladen werden. Het verloop is in ieder geval heel grillig hier. Ik heb enorme uitschieters naar boven maar helaas ook naar beneden.

Vandaag weer veel kliks, maar tot nu toe nog geen enkele sales bij bol. Ik denk dat het belangrijk is om wel vertrouwen te blijven houden.. maar door al die storingen van afgelopen weken is dat soms wat lastig.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Hoi Lisette,

Vertrouwen blijven we houden 💪 als ik reactie krijg van bol, plaats ik het hier.

 

Dennis van de Ven en Lisette hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenLisette

Reactie van bol.com ontvangen.. Ze zeggen dat er niets aan de hand is. Ik kan me dit simpelweg niet voorstellen als ik naar onderstaande grafieken kijk. Ik gebruik Thirsty-affiliates voor link management, kan het hiermee te maken hebben? Lijkt me ook sterk omdat kliks wel geregistreerd worden.

image.png

image.png

 

 

 

 

Beste Armando,

Bedankt voor je mail.

We ervaren op dit moment geen storingen waardoor orders bijvoorbeeld niet geregistreerd zouden worden. Aan onze kant wordt alles dus goed gemeten en is er geen data verloren gegaan.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Citaat van Armando op 12 februari 2024, 09:03

Reactie van bol.com ontvangen.. Ze zeggen dat er niets aan de hand is. Ik kan me dit simpelweg niet voorstellen als ik naar onderstaande grafieken kijk. Ik gebruik Thirsty-affiliates voor link management, kan het hiermee te maken hebben? Lijkt me ook sterk omdat kliks wel geregistreerd worden.

image.png

image.png

 

 

 

 

Beste Armando,

Bedankt voor je mail.

We ervaren op dit moment geen storingen waardoor orders bijvoorbeeld niet geregistreerd zouden worden. Aan onze kant wordt alles dus goed gemeten en is er geen data verloren gegaan.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Hoi Armando,

Goed dat je hier even terugkoppelt.

Ik denk dat je niet zomaar afbeeldingen uit je e-mailcommunicatie kunt “hotlinken” hier in dit topic (ze zijn voor mij niet zichtbaar). Als ik de URL’s van je afbeeldingen bezoek kom ik uit op een “Gone – 410 error”. Het beste kun je ze downloaden en uploaden in je bericht.

Maar wat betreft je bericht: zolang er succesvol klikken worden geregistreerd door bol.com (en dit ongeveer de normale hoeveelheid is van afgelopen tijd), dan kan er technisch gezien niks mis zijn vanuit jouw kant (je website).

Laat/Plaats anders een testbestelling via je affiliate link. Dan weet je zeker of de tracking werkt.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Ze zeggen weleens toeval bestaat niet maar ik zie nu dat ik een order binnen heb gekregen…

Wel vreemd dat dit gebeurd na het contact met bol, maar blij dat er weer iets binnenkomt!

wel even een bedankje aan iedereen voor het meedenken! Top community!

Dennis van de Ven en Jari Dohmen hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmen

Wat fijn dat je een nieuwe commissie hebt binnen gekregen. Een goed bewijs dat de tracking gewoon correct verloopt.

Ik vind het belangrijk om toch nog even te reageren, omdat het goed is om te beseffen dat ondanks stabiele commissies er soms dipjes kunnen zijn in je inkomsten. Zo kreeg ik met één nieuwe affiliate website sinds afgelopen maand voor het eerst commissies en had ik zelfs een “commissie streak” van 13 dagen. Afgelopen 3 dagen heb ik geen commissies…

Toen ik je bericht las dacht ik zelf ook even: “hmmm, wat jammer… “. Je gaat dan direct nadenken hoe kan dit? Ligt dit aan bol.com, is er een storing, verlies ik posities in Google, etc.? Het zou zelfs zomaar zo kunnen zijn dat de helft van Nederland flink Carnaval aan het vieren is en weinig tot niet op het internet zitten, haha 🤡

Zolang er geen storing is in bol.com (of andere netwerken), je nog steeds website traffic hebt en je je Google positie tracker geen vreemde pieken en dipjes laat zien is er “meestal” niks aan de hand. Toch goed om scherp te blijven en ben blij dat je dit met ons gedeeld hebt op de community. Bedankt!

Toch is het, zoals @dennis al aangaf, eigenlijk heel normaal om via een affiliate website met weinig kliks richting bol “opeens” weinig commissies te krijgen. Mij helpt het heel goed om slechts één keer in de week in te loggen op het bol.com dashboard. Heeft me in het verleden veel kopzorgen bespaard 😝

Succes komende tijd en houdt ons zeker op de hoogte van de ontwikkelingen op je website. Leuk om te lezen!

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven