Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Dubbele url in Google

Goedemorgen iedereen, ik merk op dat bepaalde artikelen van mij twee keer in Google staan. Ik had bij sommige artikelen de titel veranderd, begrijp alleen niet hoe dit precies kan? Weet iemand misschien of ik de outdated versie moet verwijderen? Of zal Google vanzelf updaten en de link verwijderen?

Hoi Samuel,

Ik heb zelf nooit ervaren dat eenzelfde artikel twee keer geïndexeerd kan worden. Ook niet als de titel of slug veranderd.

Je hebt het verder over een “outdated” versie, betekent dit dat je 1 oud artikel en 1 nieuw artikel hebt over hetzelfde onderwerp (zelfde zoekwoord)? Je dient in dit geval zeker even een “301 redirect” aan te maken van het oude artikel naar het nieuwe artikel zodat Google weet waar je nieuwe versie te vinden is. Dit kun je bijvoorbeeld gemakkelijk doen met een plugin als Redirection.

Als jouw website snelvergelijken punt com is, dan komt dat wel goed. De redirects staan correct (beide indexed gaan naar dezelfde pagina – nergens 404 dus alles ok), Google heeft het gewoon nog niet aangepast.

Dennis van de Ven, Jari Dohmen en samuel hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmensamuel

Bedankt voor jullie reacties, dan moet het wel goedkomen. De artikelen zijn precies hetzelfde, alleen de titels zijn anders in Google (voor nu).

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven