Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

De opgegeven EAN code wordt al door een ander product gebruikt.

Ik probeer een nieuw product toe te voegen aan mijn website, maar ik krijg de foutmelding “De opgegeven EAN-code wordt al door een ander product gebruikt”. Ik heb de EAN-code gecontroleerd en nu denk ik dat er dan 2 verschillende producten zijn met dezelfde EAN code.

Hoe kan ik dit oplossen?

Hoi Antoon,

Bedankt voor je vraag. De melding: “De opgegeven EAN-code wordt al door een ander product gebruikt” betekent dat je de EAN code al gebruikt voor een ander product. Je kunt binnen Affiliate Held geen duplicaten toevoegen. Vreemd dat het volgens jou twee verschillende producten zijn met dezelfde EAN code.

Kun je de specifieke EAN code inclusief de betreffende verkoper(s) met ons delen (via dit topic of per e-mail). Ik kijk graag even met je mee. We moeten namelijk eerst 100% zeker zijn wat er aan de hand is voordat we met een oplossing kunnen komen.

Hoor het graag!

 

Hoi Antoon,

Een EAN code kun je inderdaad maar aan één individueel product toevoegen. Een EAN code kan dus niet toegekend worden aan twee verschillende producten.

In het productoverzicht in de WP back-end kun je de betreffende EAN code in het zoekveld invoeren. Vervolgens krijg je de producten te zien met de betreffende EAN code. Zo kun je makkelijk vinden waar je deze hebt ingevoerd.

Let op Affiliate Held geeft ook een melding van een dubbele EAN code, als je een product met de betreffende EAN code in de prullenbak hebt zitten. Herstel het product dan uit de prullenbak of maak je prullenbak leeg.

Het lijkt me overigens sterk dat twee verschillende producten dezelfde EAN code gebruiken. Als dit het geval zou zijn, dien je contact op te nemen met de betreffende verkopers van deze producten om uit te zoeken hoe dit zit. Dit is verder niet iets waar wij als Affiliate Held iets aan kunnen doen.

Wellicht kun je met ons de producten en de verkopende partijen delen?

Bedankt voor de reacties.

Het ligt dus aan de verkoper die verschillende producten dezelfde EAN hebben gegeven. Heel erg irritant ik ga hun hier over aanspreken zodat ze dit hopelijk in de toekomst veranderen. Ik heb nu voorlopig maar gewoon het product handmatig toegevoegd met een deeplink. Maar dit is eigenlijk niet de bedoeling en zo worden de prijzen ook niet geüpdatet.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven