Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Daisycon & Plein API koppeling

Hi!

Ik loop tegen het probleem aan dat de Daisycon en Plein API koppeling niet lukt. Ik krijg namelijk de melding ‘onbekend’ en Plein wordt hierdoor niet toegevoegd. Zie screenshot:

Alle feitjes even op een rij:

  1. Site goedgekeurd bij Daisycon
  2. Site aangemeld bij Plein en goedgekeurd.
  3. Feed gemaakt via Daisycon voor juiste site.
  4. API koppeling gemaakt (alles groen) (lijkt overigens ook veranderd. URL structuur van feed ook anders dan voorheen bij Daisycon).
  5. CSV + Puntkomma ingesteld.
  6. Bulk import laat status ‘onbekend’ zien.
  7. Feed nagelopen n.a.v. dit artikel (https://docs.affiliateheld.nl/probleemoplossing/status-onbekend). Feed is daadwerkelijk gebaseerd op puntkomma (test op ‘komma’ gedaan voor het geval dat, maar ook geen effect).
  8. Feed verwijderd en opnieuw een koppeling maken geprobeerd. Geen succes.

Ben benieuwd wat voor methode ik eventueel nog meer kan gebruiken om het probleem te vinden. Bedankt alvast en groet,

Tim

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hi Tim,

Dankjewel voor je uitgebreide support bericht. We houden van feiten. Dat maakt het makkelijker om je te helpen

We hebben in onze nieuwste bèta versie van Affiliate Held een nieuwe update uitgebracht voor de Daiyscon API koppeling. Dit is ter voorbereiding op de update die Daiyscon begin april 2023 gaat uitbrengen. We hebben het volgende document ook al ingericht op de nieuwe koppelmethode waar ik het over heb: https://docs.affiliateheld.nl/api-koppelingen/koppelen-met-daisycon/.

Per toeval heb ik in dit document ook gebruik van de plein.nl campagne. Op mijn omgeving werkt dit naar behoren:

Mogelijk is de oplossing dus om zodra onze nieuwste update uit is dit nogmaals te testen. De update zal binnen korte termijn worden uitgebracht. Voordat we een nieuwe versie lanceren willen we ervoor zorgen dat we meerdere aanpassingen in deze update meenemen. Tot deze tijd zou je eventueel de bèta versie kunnen proberen. Let er wel op dat dit op eigen risico is. Altijd aan te raden om een back-up te maken als je gaat werken met bèta versies. Hier lees je hoe het moet: https://docs.affiliateheld.nl/algemeen/beta-versies-downloaden/.

Er zijn ook andere oorzaken voor het probleem wat je ondervindt, maar die kan ik op dit moment uitsluiten aangezien het op mijn geüpdatet omgeving wel werkt.

Hoor graag van je of je hier iets mee kunt en als het hier niet mee lukt ontvang ik graag de productfeed van je per mail. Ook als je nog andere vragen hebt, laat het dan zeker weten door dit topic.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Hi Jari,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik had al een vermoeden dat er wat ging veranderen bij Daisycon, door de andere manier van genereren van de feed. In dat geval wacht ik het even af tot jullie nieuwe update uit is, het heeft geen haast nu.

Thanks,

Tim

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen