Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Bread crumbs

Ik ben flink bezig om een kennisbank in mijn website te implementeren. Ten eerste is het een content kanon, ten tweede is mijn niche zo uitgebreid dat het wel wat uitleg nodig heeft bij bepaalde termen die we gebruiken.

Nu probeer ik met bread crumbs mijn encyclopedie duidelijk te maken, zodat als je verder in de “encyclopedie” bent, dat je via de bread crumbs terug naar het vorige kunt gaan. Ik gebruik de bread crumbs bij de hoofdpagina’s en daar werkt het goed. Ik weet echter niet hoe ik het gebruik wanneer ik bepaalde onderwerpen uit detaileer.

Bijvoorbeeld ik zie: Home >> Onderwerp staan als bread crumb, so far so good. Maar op de pagina/bericht van het uitgedetailleerde onderwerp van “Onderwerp” zou ik graag willen zien Home >> Onderwerp >> Subonderwerp. Zo kan ik makkelijk weer op “Onderwerp” klikken als ik terug wil. Of zelfs Home als ik naar de homepagina wil.

Dit lukt maar niet, want als ik een bericht maak, staat er Home >> Subonderwerp.

Kan ik daar beter berichten of pagina’s voor gebruiken? Want met beide lukt niet om deze bread crumbs zo te laten zien zoals ik wil.

Hoi Nunzio,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb ‘m even verplaatst naar “Support > Thema” aangezien dit een vraag is over het Affiliate Held Thema en de werking van het broodkruimel blok.

Om paden te creëeren dien je je blogs aan te maken in “berichten” niet in “pagina’s”. Pagina’s zijn bedoeld voor statische content zoals je homepage, contactpagina, etc.

Vervolgens dien je categorieën aan te maken en vervolgens je “berichten” hieraan te koppelen. Dit zorgt ervoor dat je het pad teruggaat zien in het broodkruimelpad.

Zo kun je bijvoorbeeld ook een categorie onder een categorie hangen waardoor je het volgende kunt maken: “Home > Categorie 1 > Categorie 2 > Blog bericht 1”. Je kunt zo ver gaan als je wilt hierin.

Laat gerust weten of je hier iets mee kunt.

Hallo Dennis,

bedankt voor je antwoord.

Ik heb bijvoorbeeld evergreen content (kennisbank van een categorie) gemaakt op een pagina (met termen en begrippen van mijn niche). Ik kan hier geen kruimelpad vanuit opbouwen wanneer ik naar een ander bericht? Ook mijn evergreen content zal dan in een bericht geplaatst moeten worden of kan het alsnog via pagina naar bericht met hetr juiste kruimelpad, bijv. Evergreen pagina >> bericht met sub

Ik probeer te achterhalen wat mogelijk is he 🙂

Hoi Nunzio,

Het broodkruimelpad wordt altijd gebaseerd op 1 berichttype. Het is dus niet mogelijk om pagina’s en berichten te combineren waardoor er een nieuw pad ontstaat in het broodkruimelpad blok.

Als je wilt werken met (sub)categorieën i.c.m. het broodkruimelpad blok, dien je gebruik te maken van berichten en de bijbehorende categorie toewijzingen.

Het is mogelijk om in WordPress voor een pagina een “hoofdpagina” toe te wijzen, waardoor er ook een hiërarchische structuur ontstaat (binnen pagina’s), maar deze structuur is helaas nog niet beschikbaar voor het broodkruimelpad, althans dat wordt nog niet op die manier weergegeven (dan zul je nog altijd “Home > Pagina” krijgen en niet “Home > Hoofdpagina > Pagina”). Mogelijk dat we hier in de toekomst nog een update voor uitbrengen. Ik heb het in ieder geval genoteerd in onze backlog om te kijken voor de mogelijkheden!

Voor nu kan een hiërarchische structuur i.c.m. het broodkruimelpad blok, dus enkel met berichten.

Ik hoop dat je hiermee genoeg informatie hebt om verder te kunnen.

Nunzio heeft gereageerd op dit bericht.
Nunzio