Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Bol.com affiliate storing?

Pagina 1 van 2Volgende

Beste leden,

Klopt het dat er momenteel een bol.com storing plaatsvind waardoor de orders niet goed inladen in het bol.com affiliate dashboard? Ik heb een conversiepercentage van 0.62% vandaag wat een enorm rare uitschieter is.

Ik hoor graag of anderen dit ook ervaren.

Hoi Daniël,

Ik had gister ook een extreem laag conversiepercentage onder de 1% bij bol.com. Normaal zit dat tussen de 5 en 10%.

Geen idee of het een storing betreft, maar het is inderdaad ook voor mij een vreemde uitschieter.

Daniël Troost heeft gereageerd op dit bericht.
Daniël Troost

Ik zat op 3,54%. Ook veel lager dan gewend. Ik zit normaal ook tussen de 5% en 10%, met uitschieters naar 15%. Op de website van bol.com kan ik ook verder geen informatie vinden over een mogelijke storing.

Via deze bron: https://allestoringen.nl/storing/bolcom/, vind ik wel een overzicht van meldingen betreffende een storingen. De vraag is hoe betrouwbaar deze site is, maar toch opvallend dat er storingen gemeld zijn.

Zijn jullie bekend met deze site?

Bedankt voor jullie antwoord!

Dan ben ik inderdaad niet de enige die dit zo heeft ervaren, het leek ook wel alsof de mogelijke storing pas in de loop van de dag is begonnen aangezien ik ’s ochtends wel wat orders heb ontvangen.

Ik zal binnenkort eens contact opnemen met Bol.com en vragen hoe dit nou precies zit. Een tijdje geleden hadden ze ook een dag waarbij de orders niet goed ingeladen werden. Ik durf niet te zeggen of ik naderhand ook daadwerkelijk alle commissies tijdens die storing heb ontvangen.

Ik heb trouwens ook wel eens gekeken op https://allestoringen.nl/storing/bolcom/

Maar ik weet niet hoe veel dat zegt over een eventuele bol.com affiliate storing omdat het ook mensen kunnen zijn die bijvoorbeeld problemen hebben met afrekenen.

Hi Daniel,

Sinds gistermiddag heb ik ook geen orders meer bij bol.com. Conversie is ook extreem laag. Dus ik denk en ik hoop dat het nog aangevuld gaat worden. In het verleden al vaker meegemaakt. Ervaring is dat ze meestal in de loop van de middag alles weer op orde hebben. Vorige keer zat er gewoon een flinke vertraging in. Ik heb voor de zekerheid even een mailtje gestuurd. Nog geen reactie.

 

Daniël Troost heeft gereageerd op dit bericht.
Daniël Troost

Hoi Jari en Daniël,

Ik had in de ochtend ook een aantal commissies, maar de rest van de dag bleven deze uit inderdaad. Wellicht dat er halverwege de dag een storing is ontstaan.

Ik denk inderdaad dat de pagina die @jari benoemt niet direct iets zegt over het affiliate programma van bol.com, maar meer over bol.com in het algemeen.

Mocht het daadwerkelijk om een storing gaan van het affiliate programma, ga ik er vanuit dat we niet de enige zijn met dit probleem en dat er vast al iemand aan de bel heeft getrokken. Ik wacht het persoonlijk nog even af, maar wel goed om dit even in de gaten te houden!

Citaat van Lisette op 16 januari 2024, 10:51

Hi Daniel,

Sinds gistermiddag heb ik ook geen orders meer bij bol.com. Conversie is ook extreem laag. Dus ik denk en ik hoop dat het nog aangevuld gaat worden. In het verleden al vaker meegemaakt. Ervaring is dat ze meestal in de loop van de middag alles weer op orde hebben. Vorige keer zat er gewoon een flinke vertraging in. Ik heb voor de zekerheid even een mailtje gestuurd. Nog geen reactie.

 

Thanks for sharing! Denk dat we inderdaad even geduldig moeten afwachten.

zie mail bol:

Beste Lisette,

Bedankt voor je mail.

We ervaren op dit moment inderdaad een storing. Het IT-team heeft het probleem gevonden en werkt aan een oplossing. Het is vooralsnog onduidelijk hoelang dit zal duren. Excuses voor het ongemak.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dennis van de Ven en Daniël Troost hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenDaniël Troost

Ik zie dat de storing inmiddels verholpen is. Ik vroeg me af of bij jullie de orders voor 16-01 met terugwerkende kracht weer zichtbaar zijn? Ik heb hier nog steeds 0 orders. Dit zou natuurlijk kunnen, maar wil het graag even checken of dit bij jullie wel het geval is.

Orders bol.com

Hoi Niels,

Bij mij zijn de orders van 16 januari 2024 er nog bijgekomen, nadat de storing verholpen was.

niels.janssen heeft gereageerd op dit bericht.
niels.janssen
Pagina 1 van 2Volgende