Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Blogs schrijven met behulp van AI

Hey allemaal! Ik ben nu enkele maanden bezig met affiliate marketing. Na het uitkomen van AI wilde ik deze in eerste instantie niet gebruiken, of alleen ter inspiratie voor de blogs. Tot mijn verbazing schrijft AI naar mijn mening toch wel erg goede teksten. Mijn vraag is of jullie ook gebruik maken van AI en zo niet wat de reden hiervoor is?

Alle antwoorden zijn welkom, bedankt!

Ik gebruik hem ter inspiratie en geheugensteuntje, maar zeker niet om te kopiëren.

Vind het zelf sowieso erg robotachtig klinken.

jayden7070 heeft gereageerd op dit bericht.
jayden7070

Ik schrijf de blogs zelf en gebruikt gpt4 voor spellingscontrole

jayden7070 heeft gereageerd op dit bericht.
jayden7070

Interessant onderwerp @jayden7070, leuk om het hier over te hebben!

Misschien wil je in dit topic wat meer toelichting geven hoe het je verbaasd heeft? Erg benieuwd naar je uitgebreidere mening.

Mijn ervaringen zijn ook positief. Zelf ben ik er van overtuigd dat AI “here to stay is”, maar ben ik er ook van overtuigd dat het een “tool”/”hulpmiddel” is voor ons als affiliate marketeers. Een tool heeft wat mij betreft altijd de juiste input nodig. Zomaar vragen: “Schrijf een blogpost van 1500 woorden over het zoekwoord: “beste XXX” gaat je niet verder brengen. Je moet de juiste “prompts” kunnen geven aan je tool en dat is een skill die niet iedereen heeft. Er is immers nog steeds ontzettend veel onbekend over AI en hoe je dit het juiste kan verwerken in een goede, strategische en persoonlijke blogpost.

Daarom is het juist goed om het hier over te blijven hebben in dit soort topics. Wederom, goed dat je hier dus over begint!

Daarnaast denk ik dat het extreem belangrijk is dat je je eigen persoonlijkheid in de tekst verwerkt. Ik ga er niet om liegen…

Ik gebruik AI regelmatig om mij te ondersteunen bij het schrijven van mijn blogs, maar ik zorg er wel altijd voor dat ikzelf de eindredacteur ben. Mijn naam staat immers onder ieder blog en ik wil zeker zijn dat de tekst klopt, geschreven is hoe ik dit wil en dat ik ook mijn persoonlijkheid erin kan brengen.

Een goed voorbeeld hiervan is deze post: https://baardtips.nl/productreviews/gillette-styler/.

Dit is een review van een scheerapparaat van Gilette wat ik graag gebruik, veel ervaring mee heb en waar ook zoekvolume op is. AI heeft mij geholpen en ik heb mijn skills als marketeer erin gebracht + ik heb mijn eigen mening erin verwerkt. Middels AI was ik in staat sneller de content te verwerken.

Het heeft ook al mooie resultaten. Blog is gepost op 08-03-2023 en een dag later had ik al een mooie #13 in Google. Momenteel heb ik een mooie nummer #5 positie op het huidige keyword.

Ook heb ik al ±€80,- aan commissies verdiend die ik ook weer kan her-investeren in backlinks of een schrijver die de tekst met het menselijke ook nog eens kritisch kan nagaan.

Kortom: ik ben fan van AI, maar ik houdt wel zelf de regie en ik zorg ervoor dat ik met mijn SEO-tools in de gaten houd hoe ik rank en evalueer ik hoe ik er financieel voor sta en of nieuwe kansen zich ontwikkeld hebben.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Bedankt voor je reactie Jari! Dit is een beetje het antwoordt waar ik naar opzoek was… Het voelde voorheen een beetje “illegaal” om AI te gebruiken als hulpmiddel. Maar het is inderdaad belangrijk om je eigen draai eraan te geven waardoor het dus zeker als goede tool kan dienen voor het schrijven van blogs.

Je uitgebreide reactie wordt enorm gewaardeerd, thanks!

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Dat is precies hoe het voor mij in begin ook aanvoelde, “illegaal” 🤣. Daarna veel over nagelezen, en dat je toch moet oppassen hoe te gebruiken.

Maar is zeker zo dat het een handige tool is om er bij te hebben.

Haha, mooie dat het illegaal aanvoelt. Begrijp ik wel, werkt idd erg goed dat je het gevoel hebt dat er wel een addertje onder het gras zit. Want dat is het meestal als iets te mooi is om waar te zijn.

Zeker wel oppassen hoe je het gebruikt, maar wellicht fijne toevoeging: Er is veel discussie of AI slecht is of gaat zijn voor zoekmachines en dat mssn nu geschreven artikelen met AI later niks meer waard zijn voor SEO. Google zelf zegt hierover dat ze gaan voor goede kwalitatieve content. Ook als dit geschreven is door AI. Gebruik het dus lekker, maar zorg dat je artikel wel een toevoeging is voor de lezer.

Ik heb wel eens hele teksten door AI geschreven gekopieerd en geplakt en dat de AI detector vervolgens aangeeft dat de tekst ‘very unlikely AI’ of ‘human written’ is :).

Dennis van de Ven en Nunzio hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenNunzio