Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Blogeigenaar wilt zich storten in Affliatemarketing

Beste Mensen,

Mijn naam is Rowan van http://www.Bijnada.nl een blog over besparen, verdienen en gezondheid.
Dit is mijn eerste echte website, en ik ben van plan om er een serieuze business van te maken.

Hebben jullie wat tips betreft Seo, beste Affliate netwerken of misschien zelfs wel de goude tip.

Hoi Rowan,

Leuk dat je wilt storten in de affiliate marketing. Wat zijn je plannen dit jaar om een succesvolle business van te maken?

Wat betreft affiliate marketing heb ik een aantal belangrijke ervaringen/golden nuggets:

  1. Ik merk dat display ads afleiden tot conversie van promotie van producten waar jezelf meer commissies aan kan verdienen. Ik zie dat jij deze ook gebruikt, waar je misschien nog even over na moet denken. Ik heb op een van mijn sites’s Ezoic ads gebruikt en dat vertraagde niet alleen mijn website, maar zorgde ook dat er veel minder conversies plaatsvonden. Voor mij is het dus echt een kwestie van gerichte blogs schrijven gefocust op zoekwoorden, daarin een goede aanbieding doen en ervoor zorgen dat de tekst geschreven wordt richting de verkoop van dat product. Display ads zijn dus leuke extra inkomsten, maar voor mij het risico niet waard om aan te zetten.

    Dit zou je zelf kunnen testen en meten met de “Earnings Per Click” (EPC) methode. Data is zo ontzettend belangrijk. Hoeveel verdien je met display ads als 100 mensen klikken? En hoeveel verdien je met affiliate marketing als er 100 mensen klikken. Ik heb het niet zo specifiek en concreet gemeten, maar ik weet wel dat @dennis, dit gedaan heeft. Conclusie daarvan was dat hij ervoor koos om de blogs waar hij vooral gericht schreef gericht op productreviews en “beste product lijstjes” hij de display ads uitzetten. Op meer informatieve artikelen (waar hij dus geen product aan het promoten was) liet hij de ads aanstaan om met deze informatieve artikelen toch nog wat te kunnen verdienen. Daarom wil ik je dus vragen om kritisch te zijn naar waar je je display ads plaatst, hoeveel en of je ze wel wilt hebben. Ik heb helaas niet het sluitende antwoord. Dat zal je voor je eigen website moeten onderzoeken.

  2. Als je een nieuwe website maakt is het wat mij betreft altijd goed om onderzoek te doen of de domeinnaam al enige waarde heeft opgebouwd. Zelf heb ik hier een experiment mee gedaan. September 2021 schreef ik samen met @dennis, beide ±20 blogs als “eindejaars blog challenge”. Deze blogs had ik gepost op een nieuwe domeinnaam zonder (DA) waarde. Na 3 maanden had ik per toeval ±€7,- verdien via bol.com. Toen kwam een super goede domeinnaam (met een goede DA waarde) tegen die raakvlakken had met de niche. Ik heb vervolgens die domeinnaam gekocht en op die nieuwe website de 20 blogs gepost en een redirect aangemaakt vanuit de oude website. Binnen de eerste week had ik direct ±€20,00 via bol.com. Dit bleef de maanden erna stabiel en groeide uit tot ±€30,- per maand. Na 3 maanden heb ik de site verkocht i.v.m. meer focus te willen hebben. Dit bewijst voor mij gewoon dat een domeinnaam met veel waarde, ook echt iets kan betekenen in je inkomsten en bereik. Natuurlijk wil jij je domeinnaam niet aanpassen, aangezien je al een tijd bezig bent + ik heb gezien dat je al een beetje wat domein waarde hebt opgebouwd. Het is niet veel, maar wel iets. Als je dus meer wit groeien qua inkomsten, DA waarde en in je posities in de zoekmachine, dan zou ik je graag willen adviseren eens onderzoek te doen naar de effecten van linkbuilding.
    ””
  3. Ik heb ervoor gekozen om 2 jaar lang alles wat ik verdiende aan mijn affiliate site 100% te her-investeren in een goede schrijver (met kennis van SEO) en linkbuilding. Hierdoor is mijn site exponentieel gegroeid en zit ik nu op een 70% winstmarge en ben ik nu slechts 30% van de inkomsten “kwijt” aan teksten en linkbuilding. Elke maand heb ik een evaluatie gedaan en ben langzaam van 100% her-investeren, maand bij maand steeds 5% gezakt tot ik op het juiste punt uitkwam. 30% her-investeren voelt op dit moment voor mij als de sweet-spot. Er zijn ontzettend veel verdienmodellen op internet, maar ik wil je gewoon echt aangeven dat je je site niet moet zien als een “side-hustle”. Dat woord impliceert dat het er maar voor erbij is en dat je jezelf limiteert qua succes. Affiliate marketing is een business waar je in mijn visie ALTIJD kosten voor zou moeten draaien. Die fout zie ik veel bij beginnend affiliates die zichzelf te snel uitbetalen. Zeker het is interessant om passief inkomen te creeren, maar net zoals een online webwinkel (verpakkingsmateriaal, inkoop van producten, verzendkosten, etc) heb jij als affiliate ook gewoon kosten die gemaakt moeten worden om je business stabiel te houden en zelfs exponentieel te laten groeien.

    Een vriend van mij heeft een website waar hij ±€100,00 per maand mee verdien en dit voor zichzelf een leuke extra vindt. Naast zijn 40 urige baan snap ik dat dit een mooie extra is, maar op basis van deze visie ben ik er dus 100% van overtuigd dat als hij deze €100,00 per maand zou her-investeren het jaar erna makkelijk €200,- tot €300,- per maand verdiend. Even omdenken, maar denk ik heel waardevol!

  4. De laatste tip die ik voor je hem is eigenlijk de methode om heel snel je inkomsten te verdubbelen. Het enige wat je hoeft te doen is dat de partners die jij promoot gaat benaderen voor een intensievere samenwerking. Dat kan heel veel vormen hebben, maar ik zal je door middel van een voorbeeld uitleggen hoe snel groei bewerkstelligd kan worden. Op een website promoot ik een online training waarbij ik eerst 15% commissie kreeg. Door in gesprek te gaan met deze partner en uit te leggen wat mijn ambities waren + uit te leggen hoe ik hem nog meer ging promoten ging bij hem een belletje rinkelen. Waarschijnlijk dacht hij: “shit.. dit is wel een heel goed aanbod”… Dat was het ook 😜, waardoor hij heeft ingezien dat hij mij geen 15%, maar 30% commissie kon bieden.

    Hiervoor heb ik géén enkele extra tekst geschreven of laten schrijven, géén enkele minuut of euro geïnvesteerd in linkbuilding, maar ben wel gegroeid van €50,00 per dag naar €100,00 per dag. Soms zoeken we te veel in meer content, meer producten of meer backlinks, etc. Waar eigenlijk de focus op zou moeten liggen is succesvolle producten en de partnership met deze bedrijven. Dit is denk het Pareto-principe, ook wel de 80-20-regel genoemd, “at it’s finest”. Natuurlijk is het niet vanzelfsprekend dat je een product, bedrijf of niche vindt waar je deze onderhandeling voor elkaar kan krijgen… Daarnaast is het maken van deze onderhandeling of het doen van sales en overtuigend overkomen een skill wat je niet zomaar leert. Mijn advies: oefenen oefenen oefenen. Je wordt 20x afgewezen, maar wellicht zit er wel iemand bij die met je in zee wilt waardoor jij meer waarde kan bieden en daar ook dubbel zo veel waarde voor terugkrijgt.

Hoop dat je hier wat aan hebt en hoor graag wat je gedachtes zijn. Ik wil ook graag van jou/jullie leren 🙏🏼🚀!

Hoi Rowan,

Welkom in de community!

Ik denk dat ik niks meer aan te vullen heb op Jari 😜

Succes met je project 💪🏻

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen