Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Bijna een jaar bezig met affiliate marketing

Na iets minder dan een jaar met affiliate bezig te zijn, een kleine status. In onderste plaatje het resultaat van gitaarvriend.nl die in februari 2023 is opgestart, met een autoriteit van 1 :-).

””

Ik weet even niet goed hoe ik mijn succes moet uitdrukken, maar probeer het even zo:

Op dit moment zit ik met mijn niche op een kleine 1100 bezoekers. Met mijn niche heb ik niet zo veel bol commissies. Daar wil ik wel nog wat proberen aan te doen, aangezien het een interessante adverteerder is. Mijn commissies van mijn hoofd adverteerders groeit wel gestaag. Als ik deze maand de trend mag geloven, kom ik op een 150-200 euro uit.

Hoewel ik ergens in mei een kleine commissie had, zie topic “Klein succesje” in deze rubriek, begon het eigenlijk pas een beetje ergens rond eind oktober. Ik merk nu wel pas echt dat het belangrijk is om het echt leuk te vinden, en snap ik pas echt waarom dat vele beginners afhaken. Dat je het leuk vind is toch wel een heel belangrijke basis. Maar ook dat je passie hebt voor het onderwerp in je niche speelt een belangrijke rol.

Ik zie wel aan velen dat de backlinks veel uit kunnen maken. Die heb ik helaas nog niet veel, maar ben wel van plan om daar nu een beetje werk van te maken en te gaan investeren vanuit mijn commissies. Ik heb wat gastblogjes gemaakt bij een aantal sites, maar dat groeit even goed maar langzaam.

Als ik echter soms zie, dat concurrent niches 2000-3000 backlinks hebben, vraag ik me af hoe je dat dan voor mekaar krijgt. Hoewel ik vermoed dat er veel backlinks gekocht worden. Google gaat nu toch steeds meer naar relevantie kijken niet? 😉

Oh ja, mijn doel voor dit jaar van 5 naar 4 dagen werken voor mijn baas, zodat ik meer tijd krijg voor onze hobby.

Mocht er iemand zijn die op een bepaalde manier samen wil werken of een ander goed idee heeft, hoor ik dat graag 🙂

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Hey Nunzio,

Ik ben helaas nog geen expert op het affiliate gebied, ben net een maandje of 4 bezig. Ik heb wel bij Plug and Pay (affiliate platform) bv online gitaarlessen gevonden met een leuke commissie erop. Is het wellicht een idee om daar iets mee te doen en dat aanbieden met de affiliate aanbieder in je link?

1100 bezoekers is in mijn ogen heel netjes, dus wellicht dat je daar nog wat aan hebt ;-).

Verder denk ik dat je voor nu goed bezig bent!

Groetjes Vera

Dennis van de Ven en Nunzio hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenNunzio

Hi @nunzio,

Je bent echt goed bezig, gefeliciteerd! Na één jaar bezig te zijn met affiliate marketing al €150/€200 commissie verdienen per maand is echt heel goed. Mag je trots op zijn!

Ook interessant om te lezen dat je merkt dat je het onderwerp leuk moet vinden en dat je begrijpt dat beginners snel kunnen afhaken. Misschien kun je nog wat interessante lessen/ervaringen delen. Heb jij wel eens gedacht om te stoppen? Of hoe ga jij om met fases waarin je gedemotiveerd bent? Of zijn die fases er niet, haha!?

Nog een vraag over je plan om van 5 naar 4 dagen te gaan qua werk. Hoeveel commissie heb je daar voor nodig om dat te kunnen doen? Je zit aan de €150/€200. Maar waar wil je naartoe groeien?

Over linkbuilding en het verkrijgen van backlinks kan ik echt uren praten. Daar is deze community post te kort voor. Wel wil ik je wat inzichten geven over je huidige situatie.

  • Probeer vooral niet te kijken naar de concurrenten met 2/3k backlinks. Daar kom je vanzelf. Je lijkt ook al iets goed te doen qua linkbuilding. Je DA is al 9 en je hebt 55 backlinks. Dat is netjes!

  • Belangrijk om niet opeens té veel te gaan linkbuilden, maar dit rustig op te bouwen. Ga dus niet van 0 naar 100 links van de ene maand naar de andere maand. Hoe je het nu doet is het echt perfect. Hier en daar een gastblog maken en van die blog website een link krijgen naar je site. Zo begin je ermee, heel goed! 1/2 backlinks per maand is in het begin al meer dan voldoende en veel meer dan de beginner.
  • Ik heb ook even gekeken naar de anker-teksten die je gebruikt. Hierin wil ik je helpen. Probeer de anker teksten precies hetzelfde te hebben als je zoekwoorden. Voorbeeld: In de backlink hieronder is je anker tekst: “beste western gitaarsnaren | gitaarvriend.nl”. Je domeinnaam hoeft daar niet bij. Je wilt namelijk gaan linkbuilden op de belangrijkste zoekwoorden. Jouw zoekwoord in dit voorbeeld is: “beste western gitaarsnaren”. Maak het zo specifiek mogelijk en gebruik de zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden!

  • Ook is het belangrijk om de juiste anker-tekst te gebruiken. Je gebruikt dus nu de zoekterm: “beste western gitaarsnaren”. In principe is dit een zoekwoord, maar als ik mangools ga bekijken zit er geen (N/A) zoekvolume op dat zoekwoord. Je kunt beter het zoekwoord: “beste snaren western gitaar” gebruiken om te linkbuilden.

  • Verder klopt het helemaal wat je zegt. Je moet ervoor zorgen dat de backlinks die je krijgt relevant zijn. Dat betekent dat je backlinks moet krijgen van websites die te maken hebben met je niche, maar ook websites die echte bezoekers krijgen. Linkbuilden met “zogenoemde” startpagina websites is wat mij betreft verleden tijd!

Kortom: erg goed bezig, houd je vooral bezig met gastbloggen in ruil voor backlinks, gebruik hier de juiste anker-tekst voor en blijf vooral je content te schrijven en optimaliseren. Je bent al heel ver en heel dichtbij. Het gevaar wat nu op de hoek komt kijken is dat je denkt dat je er al bent en veel moet gaan linkbuilden en je website moet optimaliseren en kleine “tweaks” moet gaan doen. Dat kan je zeker doen, maar wat ik heel vaak zie gebeuren is dat mensen dan stoppen met het maken van content. Er zullen nog steeds super veel content kansen zijn die je moet gaan benutten. Zou zonde zijn als je daar mee stopt.

Hopelijk heb je wat aan mijn tips en ben benieuwd naar je reactie!

Nunzio heeft gereageerd op dit bericht.
Nunzio

Hoi Nunzio,

Tof dat je dit succesje met ons deelt! 🙂

Je Google Search Console grafiek ziet er heel goed uit. Kwestie van blijven doorgaan.

Citaat van Vera Zadelaar op 21 januari 2024, 08:41

Hey Nunzio,

Ik ben helaas nog geen expert op het affiliate gebied, ben net een maandje of 4 bezig. Ik heb wel bij Plug and Pay (affiliate platform) bv online gitaarlessen gevonden met een leuke commissie erop. Is het wellicht een idee om daar iets mee te doen en dat aanbieden met de affiliate aanbieder in je link?

1100 bezoekers is in mijn ogen heel netjes, dus wellicht dat je daar nog wat aan hebt ;-).

Verder denk ik dat je voor nu goed bezig bent!

Groetjes Vera

Deze suggestie van Vera vind ik overigens wel een goede. Wellicht is dat iets?

Wat betreft backlinks verkijk je niet te veel op tools zoals Ubersuggest qua aantallen. Vaak zijn er ook ontzettend veel “spam” backlinks die worden meegeteld waardoor je inderdaad op getallen komt zoals 2000 of 3000 backlinks. Dit zijn daardoor zeker niet allemaal kwalitatieve backlinks, maar dus ook veel “rotzooi”.

Je bent in ieder geval nu op het punt gekomen dat je tijd begint te lonen, vanaf dan wordt het alleen maar beter. Keep going! 💪🏻

Nunzio heeft gereageerd op dit bericht.
Nunzio
Citaat van Vera Zadelaar op 21 januari 2024, 08:41

Hey Nunzio,

Ik ben helaas nog geen expert op het affiliate gebied, ben net een maandje of 4 bezig. Ik heb wel bij Plug and Pay (affiliate platform) bv online gitaarlessen gevonden met een leuke commissie erop. Is het wellicht een idee om daar iets mee te doen en dat aanbieden met de affiliate aanbieder in je link?

1100 bezoekers is in mijn ogen heel netjes, dus wellicht dat je daar nog wat aan hebt ;-).

Verder denk ik dat je voor nu goed bezig bent!

Groetjes Vera

Dankje Vera, heb ik zeker wat aan, ik heb het platform zelfs al toegevoegd.

@Jari: jazeker heb ik er wat, bedankt weer voor je uitgebreide uitleg en je verrassende telefoontje. Leuk om eens een keer telefonisch kennis gemaakt te hebben. Ik voel me wel vereerd dat je potentie in me ziet om verder te groeien en me daarmee op sleeptouw wilt nemen. Ga er nog goed over nadenken en kom er op terug.

Zoals gezegd, ik zou graag naar 4 of zelfs 3 werkdagen voor mijn baas gaan als de financiën het toelaten, dat moet de tijd nog uitmaken. Kan ik me nog meer bezig houden met affiliate marketing.

@Dennis: ook jij natuurlijk bedankt voor de feedback. Ik zal jullie tips ter harte nemen en toepassen. Ik ben nieuwsgierig hoever we gaan komen.

Dit heeft ook zeker met jullie tools te maken 🙂

Dennis van de Ven en Vera Zadelaar hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenVera Zadelaar