Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Awin koppelen lukt niet

Hoi Dennis en Jari,

In overleg met Jari heb ik vandaag voor Awin een nieuwe koppeling gelegd voor Top1Toys. Wat zie ik nu?

  • de naam Awin1 blijft staan (waar dus Top1Toys zou moeten staan).
  • en wat ik nu ook zie op mijn website is dat ’toon meer verkopers’ helemaal niks doet. Ik kan klikken tot ik een ons weeg, gebeurt niks. Kijk op http://www.speelgoed-van-het-jaar.nl en scroll naar beneden tot Clever Dobbelspel. Die doet nu helemaal niks meer.

Heb ik zelf iets verziekt door de nieuwe koppeling te leggen?

Liesbeth

Hoi Liesbeth,

Bedankt voor je vragen en het toesturen van je WordPress logingegevens per mail.

Ik heb even voor je gekeken wat er aan de hand is. Hieronder mijn bevindingen.

  • Ik zie dat de Awin koppeling op dit moment niet goed geconfigureerd is. In de screenshot hieronder zie je dat de onderste productfeed niet gedownload kan worden (planethappy.nl). Als ik die betreffende productfeed link bezoek, krijg ik ook een foutmelding zien. De productfeed link dien je altijd goed te controleren of deze ook daadwerkelijk linkt naar een productfeed die downloadbaar is. In dit geval werkt dit niet en daardoor kan de Awin koppeling ook niet voltooid worden. Als je de Awin koppeling juist hebt ingesteld en alle productfeeds zijn gedownload, raad ik je aan om opnieuw de productdata op te halen. Daarna zal als het goed is de juiste verkopernaam weergeven worden. Ik heb op mijn eigen lokale omgeving getest met dezelfde Top1Toys producten en daar werkt het naar behoren.
  • Ik heb getest met een aantal plugins deactiveren en activeren op je website. Daar lag het probleem niet. Toen heb ik getest met je thema wisselen. Vervolgens merkte ik op dat wanneer ik switch naar het “GeneratePress” thema, dat de functionaliteit wél weer werkt. Kortom, er is een conflict met je “GeneratePress Child” thema dat je nu gebruikt (deze stond oorspronkelijk geactiveerd). Die zorgt ervoor dat de popups niet openen. Ik kan helaas niet zien wat je aan code hebt toegevoegd in dit child thema, enkel met een WordPress login. Ik raad je aan de code in dit child thema na te lopen en de gevonden functies 1-voor-1 even te deactiveren. Op die manier kun je ondervinden bij welk stukje code het misgaat.

Laat gerust weten of je hiermee verder kunt 🙂

Hoi Dennis,

Bedankt voor je super uitgebreide antwoord. Sorry, dat had ik moeten zeggen. Ik heb maar 2 productfeeds meer aan staan voor Awin. Dat is Top1Toys en Pokemon. Top1Toys heb ik gisteren opnieuw geüpload en Pokemon kon ik niet meer vinden. Bestaat misschien niet meer binnen Awin? Daar ben ik niet verder ingedoken nog.

De andere ‘winkels’ staan ‘uit’. Dat heb ik in de modules gedaan, daar heb ik die winkels uitgesloten van mijn overzichten.

Kan dit nog het probleem zijn? Dat ik winkels uit heb gesloten en dat PlanetHayppy helemaal een rood bolletje heeft (en PlanetHappy heb ik dus ook uitgesloten).

Ik ga in ieder geval dat van GeneratePress naar mijn webbouwer sturen.

Nogmaals bedankt,

Liesbeth

Nog even een andere vraag: het is nu gelukt dat ‘meer informatie’ weer opent. Maar er staat nog steeds Awin. Heeft dat te maken met het verhaal over Generate Press of is dat niet op te lossen met deze tip?

Hoi Liesbeth,

Om het probleem met “awin1.com” als verkopernaam op te lossen, dient je Awin koppeling in orde te zijn. Alle bolletjes dienen op groen te staan, ongeacht of je bepaalde verkopers uitgesloten hebt.

Zodra je Awin koppeling succesvol ingesteld is, dien je alle productdata opnieuw op te halen, of in ieder geval de productdata van de producten met “awin1.com” en vervolgens zal de correcte verkopernaam weergegeven worden.

Bovenstaand heeft verder niks te maken met je child thema. Je child thema veroorzaakte enkel een conflict met de “toon alle verkopers” link, wat dus al reeds opgelost is; top! 🙂

Helemaal duidelijk, ik ga hier mee aan de slag.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven