Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Automatische nieuw info ophalen

Hello!

Ik ben mijn artikelen aan het optimaliseren met AffiliateHeld en ben ook steeds meer aan t kijken welke programma’s bij mij aansluiten en me daar aanmelden.

Voor nu richt ik me eerst gewoon op de programma’s waarbij ik aangesloten ben en de EAN kan gebruiken zodat alles automatisch update.

Stel: ik heb parfum X met EAN gekoppeld via Tradetracker. Maar, bij AWIN ben ik net goedgekeurd nadat ik Parfum X heb gekoppeld. Komt dat nieuwe programma dan er automatisch bij te staan als het opgehaald wordt zodat ik zelf niks hoef te doen?

Hoi Mariska!

Affiliate Held zorgt er inderdaad voor dat dit automatisch toegevoegd kan worden.

Als je wilt dat dit gebeurd dan zul je natuurlijk eerst de volgende 2 acties moeten ondernemen:

Succes en laat zeker even weten of dit geholpen heeft!

Ja dat staat zo ingesteld, dat heb ik standaard gelaten zoals het al stond. Dan weet ik dat 🙂

Ik twijfelde namelijk 🙂

He Jari, als je bij verkopers maar 1 verkoper toevoegt (dus het systeem alleen laat zoeken naar het specifieke product bij bijvoorbeeld Bol), pakt hij dan later ook dit specifieke product bij andere netwerken, als het daar via verkopers wordt aangeboden? Dus stel:

Ik maak een product aan, een bepaalde föhn. Ik haal via het EAN nummer het product alleen op bij Bol.com. De rest laat ik voor wat het is. In “modules” staat bij “netwerken” “alle netwerken” geselecteerd. Haalt het systeem dan zelf andere verkopers op bij andere netwerken, indien die er zijn?

Ik heb nl geregeld dat wanneer ik verkopers zoek via “alle netwerken” bij een product aanmaken, dat ik een foutmelding krijg. Nu doe ik dat steeds per netwerk. Maar kost best veel tijd. Dus nu ik dit lees, dacht ik dat is misschien veel makkelijker. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel 🙂

Hoi Melissa,

Ik reageer even i.p.v. Jari, dat zal vast niet erg zijn 😉

Je theorie klopt. Als er voor een bepaalde EAN code meerdere verkopers zijn, dan worden deze toegevoegd aan je product als je de optie “automatisch gegevens ophalen” aan hebt staan (als je deze verkopers dus in eerste instantie nog niet toegevoegd had aan het product).

Maar… als je een foutmelding krijgt bij het handmatig ophalen van productgegevens i.c.m. de optie “alle netwerken”, dan is de kans aanwezig dat dit ook mislukt tijdens de automatische ophaling.

Welke foutmelding krijg je precies? Het kan inderdaad zijn dat het gebruik van “alle netwerken” enige resources vergt van je webhostingpakket. Het voordeel van automatisch ophalen is dat deze functie het opnieuw probeert indien er een “time out” ontstaat, mocht dit het probleem zijn waar je tegenaan loopt.

Verder is de strategie die je hier benoemt hoe dan ook een efficiënte strategie voor het toevoegen van producten. Dit omdat je niet meer bij ieder product handmatig de gegevens gaat ophalen van “alle netwerken” (wat meer tijd vergt dan het ophalen van één netwerk).

Je kunt dit zwaardere “werk” (het ophalen van de gegevens van de optie “alle netwerken”) dan ook prima door de automatische ophaalfunctie laten uitvoeren. Je voegt je producten dan in het vervolg maar met één netwerk toe en vervolgens haalt de automatische ophaalfunctie de rest van de verkopers bij de andere netwerken op. Je zou zelfs enkel de EAN code kunnen invullen bij het aanmaken van producten en alles laten uitvoeren door de automatische ophaalfunctie.

Laat gerust weten of je hier iets mee kunt.

Jari Dohmen en Mariska Groot hebben gereageerd op dit bericht.
Jari DohmenMariska Groot