Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Automatisch / Geforceerd ophalen van producten

Goedemiddag,

Wij hebben het volgende product (EAN: 4009269303330)

Als wij het product importeren via onze eigen import en wachten totdat de automatische/geforceerde functie gaat lopen krijgen we niet alle verkopers terug. In dit geval maar 1 en dat is CoolBlue.

Wij missen bij dit product bol.com en petsplace.

Zodra ik handmatig naar het affiliate product toega en nieuwe gegevens ophalen klik dan doet dan krijg ik ze wel. Ik zou verwachten dat de handmatige en of geforceerde functie hetzelfde doet.

Qua foutmeldingen zie ik het volgende, dit zie ik alleen als ik de import start.

[22 May 2023 – 11:56] Type: E_WARNING – Message: SoapClient::__doRequest(): connect() failed: Unspecified error – File: /wp-content/plugins/affiliate-hero/admin/api/class-affiliate-hero-admin-api-soap-client.php – Line: 18

Hierbij een screenshot van de settings:

Wat kunnen we in dit geval doen om dit probleem te verhelpen?

Alvast bedankt,
Jasper

Hoi Jasper,

Bedankt voor je bericht.

Je geeft aan dat je producten importeert via een eigen import. Ik kan helaas niet inschatten in hoeverre dit verder invloed heeft op de standaard/normale functionaliteit van de AH plugin.

Zover ik kan zien aan de foutmelding lijkt het erop dat mogelijk je TradeTracker API gegevens niet juist zijn of er simpelweg niet verbonden kan worden met TradeTracker. Maar je geeft aan dat het voor bol.com ook niet werkt, dus ik vraag me af in hoeverre de melding die je doorgeeft bepalend is het voor het probleem dat je aangeeft. Mogelijk is de melding een ander probleem dat je ervaart.

Je geeft aan dat als je handmatig naar het betreffende product toegaat en de data opnieuw ophaalt, dat het dan wel werkt. Dit geeft mij het vermoeden dat bij het ophalen van producten via automatisch gegevens ophalen of “gegevens geforceerd ophalen” knop, er een timeout of tussentijdse beëindiging plaatsvind.

Hoeveel producten hebben jullie toegevoegd in de back-end en kan jullie server dit aan? Ik zou eens de server errorlogs doorspitten om te kijken of er sprake is van een timeout of “out of memory” melding. Bij een server timeout kun je de PHP “max_execution_time” verhogen en bij “out of memory” dien je de PHP “memory_limit” te verhogen.

Let wel op dat Affiliate Held gemaakt is om specifieke producten te promoten. Het afhandelen van duizenden producten is voor de meeste “gewone” servers een té zware taak. Dit heeft te maken met dat ieder product en vervolgens iedere verkoper bijgewerkt moet worden bij een gegevens update. Dit is zeer resource intensief omdat voor iedere verkoper een API of productfeed benaderd dient te worden.

Laat gerust weten of je hiermee verder kunt of als je verder nog vragen hebt.