Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

API koppeling

Hallo,

Ik heb me aangemeld voor het affiliate programma van phonemarket.nl, maar nu dit hoort verder bij geen van de affiliate netwerken die via api koppeling met affiliate held werken. En graag zou ik deze ook in het overzicht erbij willen zetten. Is er een mogelijkheid om een affiliate programma toe te voegen aan affiliate held, zodat deze ook mooi wordt weergegeven in de verkopers wanneer ik een product toevoeg. Het lijkt me namelijk erg rommelig uitzien wanneer ik onder het lijstje met verkopers ook nog eens een aparte knop moet maken voor phonemarket.nl Kan iemand mij hier iets over vertellen?

Hoi Dominic,

Bedankt voor je supportvraag.

Dit is zeker mogelijk. Het gaat hierbij dan wel om een handmatige toevoeging van een verkoper aan een affiliate product. Deze zal dus niet automatisch gesynchroniseerd worden qua productdata.

Om te lezen hoe je handmatig een verkoper toevoegt aan een product raad ik je aan dit documentatie artikel door te nemen en met name punt 6: https://docs.affiliateheld.nl/module-affiliate-producten/affiliate-producten-toevoegen-zonder-ean-code/.

Laat gerust weten of het hiermee lukt 🙂

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik ga er zeker mee aan de slag. Wel jammer dat deze dan niet automatisch gesynchroniseerd worden.

Goed om te horen!

Mag ik vragen bij welk affiliate netwerk phonemarket.nl is aangesloten of hebben ze een eigen affiliate programma met eventueel een API koppeling? Wellicht dat we in de toekomst hier ooit een koppeling voor kunnen maken binnen AH, maar dat is dus even afhankelijk van hoe en waar ze hun affiliate programma geregeld hebben.

Ze hebben een eigen affiliate programma, en ik heb alles afgezocht voor een API koppeling, omdat het misschien mogelijk was om toch niet bekende netwerken te koppelen via API koppeling binnen affiliate held. Maar het enige wat je kunt doen is een trackingscode maken ongeveer hetzelfde als je kunt doen bij het affiliate programma van Coolblue.

Hmm oke. Nee dan gaat een automatische koppeling niet lukken als ze zich niet aangesloten hebben bij een affiliate netwerk of zelf over een API beschikken. Jammer!

Maar je kunt als het goed is in ieder geval vooruit door de verkoper handmatig toe te voegen 💪🏻

Als je een voorbeeld wilt zien van handmatige toevoeging, kun je kijken op Sleeën Kunststof – Rivally
(let op het kan zijn dat de site nog niet veilig is (SSL), dit komt door mijn recente verhuizing. Die kan elk moment goedgekeurd worden

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik kan hier zeker verder mee. Kan iemand mij misschien ook met het volgende helpen. Daisycon heb ik wel via API gekoppeld, maar ik heb een paar energie campagnes en simonly campagnes, maar wanneer ik dit zou willen toevoegen geeft hij geen resultaten. Moet ik deze dan ook op een manier handmatig toevoegen of doe ik toevallig iets fout. Een voorbeeld een mobiel met abonnement van youfone. Deze kan ik niet toevoegen of van budget alles in 1 een pakket. Mijn 2de vraag is dan als ik bijvoorbeeld energie heb en ze hebben geen product feed hoe moet ik deze dan toevoegen in affiliate held?

 

Alvast bedankt voor alle hulp

Hoi Dominic,

Fijn dat je er wat mee kan 😊. Energie campagnes en simkaart abonnementen hebben géén EAN code, waardoor je deze diensten ook niet kan automatiseren via Affiliate Held. Wel kun je natuurlijk handmatig een product toevoegen. Hoe dit moet leer je hier: https://docs.affiliateheld.nl/module-affiliate-producten/affiliate-producten-toevoegen-zonder-ean-code/.

Zelf heeft Daiyscon wel mooie sim- en energie vergelijkers. Meer informatie hierover vindt je hier: https://www.daisycon.com/nl/vergelijkers/.

Mocht je vragen hebben over andere onderwerpen, wil ik je graag vragen om een nieuw topic te openen. Op deze manier houden we onze community overzichtelijk. Succes en hoor graag of je dit geholpen heeft.