Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Alle gepubliceerde blogs laden niet op de algemene blogpagina

Pagina 1 van 2Volgende

Dag allen,

Een week geleden het thema aangeschaft van Affiliate held, erg tevreden tot nu toe!

Ik loop alleen tegen een klein probleempje aan..

Inmiddels heb ik 20 blogartikelen gepubliceerd, maar er worden er maar 19 ingeladen op de berichtenpagina. Zie: https://dekoffiekompas.nl/blog/

Ik heb het aantal getoonde blogs op de berichtenpagina aangepast naar 100 (in WP: instellingen > lezen). Dit gaf niet het gewenste resultaat helaas..

Ik heb op het internet gezocht naar andere oplossingen, ook zonder resultaat. Ook mijn programmeur wist niet wat het probleem was.

Heeft iemand dit probleem eerder gehad? Zo ja, hoe heb je het opgelost?

Ben benieuwd & bedankt alvast voor je bijdrage!

Groeten Frank

 

Hoi Frank,

Bedankt voor je bericht en tof om te horen dat je tevreden bent, altijd leuk om te horen 🙂

Verder welkom in de community en goed dat je hier je vraag stelt.

Ik heb even op de pagina gekeken die je stuurt, maar wat mij direct opvalt is dat je nog geen pagina navigatie hebt aanstaan. Ik kan op dit moment nog niet navigeren naar pagina 1, 2, etc. op de /blog pagina.

Wat ik wel zie is in je sitemap hier: https://dekoffiekompas.nl/post-sitemap.xml, is dat er slechts 19 blog berichten zijn (20 – min de pagina “blog”). Het lijkt dus te kloppen dat je maar 19 gepubliceerde berichten hebt.

Overigens denk ik dat het wellicht ermee te maken heeft dat je een bericht hebt aangemaakt genaamd “blog” maar die kan niet benaderd worden op /blog omdat je “blog” mogelijk gebruikt als “categorie”? Het beste kun je een pagina genaamd “blog” aanmaken en deze onder de algemene WP instellingen “lezen” instellen als “berichtenpagina”.

Weet je verder zeker dat je niet 1 bericht hebt dat nog op “concept” staat of op een andere “status” dan “gepubliceerd”? Enkel gepubliceerde berichten worden namelijk getoond.

Ik hoor graag van je.

Jari Dohmen en Frank Raveling hebben gereageerd op dit bericht.
Jari DohmenFrank Raveling

Dag Dennis,

Erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Hieronder volgt mijn reactie:

  • Pagination: ik heb er bewust voor gekozen om alle blogs op https://dekoffiekompas.nl/blogs/ te weergeven zonder pagination. Vandaar dat ik het aantal blogs op de berichtenpagina op 100 heb ingesteld.
  • Aantal gepubliceerde blogs: excuses, ik had ‘m even afgerond naar 20 haha. Maar het waren / zijn er inderdaad 19!
  • Slug categorie en berichtenpagina: goed punt! Het klopt inderdaad dat de berichtenpagina dezelfde slug had als de categoriepagina. Deze heb ik nu aangepast naar:

Na de aanpassing in de slug (heb de slug van de berichtenpagina aangepast), blijft hetzelfde probleem zich nog voordoen. Heel gek, want op de categorie pagina https://dekoffiekompas.nl/blog/nespresso/ weergeeft die wel alle blogs.

Om eens te proberen heb ik ook een nieuwe pagina aangemaakt en deze als berichtenpagina ingesteld. Zonder resultaat helaas.

Dit lijkt op een uitzonderlijk probleem. Heb je zo iets wat ik nog meer kan proberen? Ben benieuwd!

Groeten Frank

Hoi Frank,

Bedankt voor je reactie en duidelijke toelichting.

Er wordt pas teruggevallen op de optie in “WP > Instellingen > Lezen” als het “berichten” blok in de betreffende “archief” of “categorie” template (in de Site Editor) de optie “archief berichten” aan heeft staan onder de “instellingen” tab.

Kun je controleren of dit het geval is?

Dag Dennis,

Ik heb even snel gekeken, en zowel bij de archive template als de categorie template staat de optie “archief berichten” aangevinkt. Zie hieronder:

Groet Frank

 

 

Hoi Frank,

Bedankt voor het controleren.

Kun je voor mij een beheerdersaccount aanmaken op je WP omgeving? Dit mag op ons support@… e-mailadres.

Dan kijk ik even met je mee.

Hoi Dennis,

Ik heb je zojuist toegang gegeven.

Erg bedankt voor het meekijken!

Groet,

Frank

Hoi Frank,

Dankjewel voor het aanmaken van een account.

Zou je mij volledige beheerdersrechten willen geven? Ik kan nu helaas niet bij zaken zoals de Site Editor, algemene WP instellingen, etc.

Hi Dennis,

Excuses, dat heb ik bij deze gedaan!

Hoi Frank,

Ik heb inmiddels ook op mijn eigen lokale omgeving het een en ander getest.

Om het aantal berichten aan te passen op de default WP “berichtenpagina”, dien je de template “index” in de Site Editor (Weergave > Site Editor) aan te passen.

In de template “index” klik je op de “berichten” blok en daar activeer je onder de tab “instellingen” de optie “archief berichten”.

Wat het verwarrend maakt, is dat deze optie “archief berichten” niet standaard geactiveerd is in de “index” template. De “index” template is namelijk de standaard template voor de “berichtenpagina” en de optie “archief berichten” zou dus hier standaard moeten aanstaan.

Dit ga ik aanpassen in de volgende thema update. Thanks!

Hopelijk kun je hiermee vooruit 🙂

Pagina 1 van 2Volgende