Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Afgewezen door Bol.com

Hallo allemaal,

Deze week heb ik te horen gekregen dat ik niet werd toegelaten tot het affiliate programma van Bol.com. Ik vermoed dat dit komt door de nieuwigheid van mijn website. Ondanks deze afwijzing is mijn website al klaar en heb ik al 10 artikelen geschreven en gepubliceerd. Hebben jullie ervaring met de toelating tot het Bol.com affiliate programma?

Wat vaak bij Affiliates het geval is, en zo ook bij Bol: men moet wel enigszins de meerwaarde in zien. Heb je een site die alleen maar diensten aanbiedt, dan wordt je wellicht niet toegelaten. Is de site net startend/te kleinschalig/etc dan zal dat ook het geval kunnen zijn. Je zou wellicht nog een mail kunnen sturen, nieuwe aanvraag kunnen doen als de site wat meer inhoud heeft dan voorheen, of vragen wat de reden van afkeuren was (grote kans dat ze die niet geven trouwens).

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Ik werd in eerste instantie afgewezen, net zoals jij. Maar nadat ik nog een paar blog posts op mijn website had gepubliceerd, probeerde ik het opnieuw en deze keer werd mijn aanvraag goedgekeurd. Op dat moment had mijn website ongeveer 20 blogposts en mijn website was ongeveer 2 maanden oud. Als je ook meer blogposts publiceert en over een paar weken contact opneemt met bol.com, is de kans groot dat je wordt goedgekeurd.

Dennis van de Ven, Raymond Vink en Carlo hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenRaymond VinkCarlo

Thanks voor jullie ervaring! Ik ga er mee aan de slag.

 

Hoi @cdouma,

Omdat we de Affiliate Held plugin hebben ontwikkeld hebben we gelukkig ook korte lijntjes met het bol.com affiliate team. Ze hanteren inderdaad een richtlijn van 10 blogs/content pagina’s voordat je geaccepteerd wordt ja of nee.

Het accepteren van je site is een handmatig proces. Soms kan het voorkomen dat je website navigatie niet duidelijk genoeg is en dat de medewerkers van het affiliate team van bol.com niet al je blogs kunnen vinden. Dit heb ik zelf erg vaak gehad.

Stuur een e-mail naar affiliate@bol.com en stuur ze een duidelijke e-mail dat je op de hoogte bent van hun 10 blogs/pagina richtlijn en dat je daadwerkelijk hier aan voldoet en dan leg je uit waar je blogs te vinden zijn. In de meeste gevallen word je dan gewoon goedgekeurd.

Hoop dat dit helpt, succes!

Dennis van de Ven, Raymond Vink en Nunzio hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenRaymond VinkNunzio

Even een update van mijn kant:

Afgelopen dagen hard doorgewerkt om de website verder aan te vullen met content. Gisteren dan ook opnieuw een verzoek ingediend bij Bol.com en zojuist het bericht ontvangen dat de website is geaccepteerd voor hun affiliate programma!

 

Dennis van de Ven en Jari Dohmen hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmen

Gefeliciteerd! Nu kan je aan de slag met de intensieve promotie en commissies gaan binnen harken, succes!

Mocht je je eerste resultaten behalen laar dan zeker wat van je horen in het “Resultaten topic”: https://affiliateheld.nl/community/forum/resultaten/.

Goed om te weten dat ze 10 artikelen policy hebben. Ik ben ook afgewezen en ze gaven het idee met hun woorden dat de site goed moet lopen en veel bezoek krijgt al. Zo had ik het in m’n hoofd, dacht dan vraag ik het over half jaar nog een keer, maar dan ga ik nu bloggen en dan weer vragen.

Jari Dohmen en Nunzio hebben gereageerd op dit bericht.
Jari DohmenNunzio