Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Affiliate product op een pagina of homepage

Hi!

Weet niet of dit het juiste topic is waaronder ik het plaats, maar doe t toch 🙂

Ik heb het niet kunnen vinden tot nu toe of ik heb er overheen gekeken, maar ik heb de vraag of je ook een affiliate product kunt toevoegen aan de homepage bijvoorbeeld.

Voorheen had ik een layout en van de maker ook een plugin zodat je affiliate producten in een carrousel kon plaatsen in bijvoorbeeld je header. Is daar nu ook een mogelijkheid voor? Dat is toch de plek wat mensen als eerste zien denk ik.

Alvast bedankt!

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hoi Mariska,

Ja dat is zeker mogelijk. Goed dat je ernaar vraagt!

Je moet ervoor zorgen dat je de berichttype: “pagina” selecteert.

Navigeer naar Affiliate Held > Dashboard > Algemeen > Berichttypes > Pagina’s. Als het goed is moet het dan lukken om affiliate producten aan een pagina te koppelen (dus ook een homepage).

Succes en laat zeker even weten of het gelukt is!

Mariska Groot heeft gereageerd op dit bericht.
Mariska Groot

Ah super, dank je wel voor je snelle reactie, ga ik daar even mee aan de slag!

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Ik heb gekeken maar kom er niet uit. Hoe voeg ik een product toe aan bijvoorbeeld een widget? In mijn sidebar of in een widget in de header? Dan zou je toch iets van een URL moeten hebben of shortcode naar een product?

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Producten toevoegen aan widgets werkt inderdaad anders dan producten toevoegen aan een pagina. Als je een affiliate product in een widget wilt zetten dan moet je dus een Affiliate Held shortcode toevoegen aan de betreffende widget. Vervolgens moet je nog een koppeling maken met een specifiek product. De shortcode moet immers met een specifiek product(nummer) kunnen communiceren. Op iedere pagina waar je deze widget toont moet dus een product gekoppeld staan met een pagina. Je hebt dus wel de koppelingsmethode met een pagina nodig (uitleg van vorig bericht).

Je merkt dus al dat affiliate producten koppelen aan een widget wel mogelijk is, maar wel gedaan dient te worden met een “omweg”. We hebben het volgende al een tijdje op onze backlog staan: “Toevoegen mogelijkheid om producten in widgets te kunnen plaatsen”.

Dit betekent dat we in de toekomst een functie willen toevoegen om affiliate producten in widgets te plaatsen mogelijk te maken. We kunnen alleen geen uitspraak doen wanneer we dit gaan ontwikkelen, aangezien de lijst met upgrades en nieuwe functies al super groot is.

Voor nu zou ik je willen adviseren om de bovenstaande methode te gebruiken. Heb je nog andere vragen?

Thanks wederom voor de uitleg. Ik ga er eens mee stoeien binnenkort en kijken hoe of wat 🙂

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen