Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Affiliate buitenland?

Ik had een vraagje m.b.t. tradetracker en eventueel andere affiliate platformen. Ik zag dat tradetracker affiliate programma’s van meerdere landen heeft, zijn deze allemaal beschikbaar/te gebruiken via affiliate held? Ik vraag het aangezien jullie zeiden dat jullie focus is op de Nederlandse markt.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hoi Samuel,

Goede vraag! Recent hebben we dezelfde vraag gekregen die ging over TradeTracker Nederland en België. Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat je Affiliate Held kan gebruiken met Belgische API gegevens (dus het buitenland), maar ook met de Nederlandse API gegevens. Het enige is wel dat je géén twee connecties tegelijkertijd kan maken met België en Nederland. In dit geval moet er dus een keuze gemaakt worden tussen een van de landen.

Iedere land waar TradeTracker actief is kun je in principe een apart TradeTracker account mee maken. Zo zou je bijvoorbeeld voor Amerika (USA) en het Verenigd Koninkrijk (UK) twee aparte accounts kunnen maken. Als we kijken naar het vorige voorbeeld met België en Nederland is onze hypothese dat het wel zou moeten werken om Affiliate Held i.c.m. TradeTracker te gebruiken in het Buitenland. Echter kan ik je hier nog geen sluitend antwoord op geven. Puur om het feit dat we het nooit getest hebben en omdat we deze vraag nooit eerder gehad hebben. Hier moet ik dus nog onderzoek naar doen.

Affiliate Held is een Nederlands bedrijf en we focussen ons volledig op de Nederlandse markt. Desondanks er in de plugin affiliate netwerken zitten die je met onze plugin kan koppelen én ook nog internationaal actief zijn betekent helaas niet dat dat bij iedere API koppeling van ons zo werkt. Zelf weet ik toevallig dat Partnerize an Awin ook werken met internationale campagnes. Maar zo zijn er ook API koppelingen binnen Affiliate Held die niet internationaal werken (zoals Amazon).

Kortom: ja er zijn mogelijkheden om internationaal gebruik te maken, maar het is niet de beste “use-case” om voor alle netwerken Internationaal gebruik te maken. Voor TradeTracker zal het “mogelijk” werken, maar dat moeten we dus nog onderzoeken.

Zojuist heb ik een USA TradeTracker account aangemaakt om je wél het sluitende antwoord te kunnen geven waarnaar je opzoek bent. Ik kan je nu dus nog niet met alle zekerheid zeggen of TradeTracker ook werkt voor het verre buitenland, maar dit antwoord krijg je heel snel van mij!

Hoop dat dit antwoord zover je helpt bij je vraag. Je hoort snel van me!

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven