Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Afbeeldingen niet zichtbaar door adblocker

Hallo heren,

Ik ben onderdeel van het partnerprogramma van Coolblue en heb middels Partnerize een koppeling met hun producten. De feed die ik vanuit hun krijg bevat ook productafbeeldingen welke ik graag wil gebruiken.

Echter loop ik tegen het probleem aan dat deze afbeeldingen bij het gebruik van een adblocker niet meer zichbaar zijn. Ik heb al enig wat onderzoek gedaan en kom daarbij tot de conclusie dat dit hoogstwaarschijnlijk komt doordat de naam van hun afbeelding het woord “banner” bevat.

https://coolblue.bynder.com/m/25ed0cd70a497ae3/bannerImage-870281.png

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Groet.

Hoi Jordin,

Bedankt voor je vraag.

Alle afbeeldingen via de API’s of productfeeds worden extern ingeladen (niet opgeslagen op je eigen website) waardoor de Affiliate Held plugin afhankelijk is van hoe de afbeeldingen worden aangeleverd. Als daar bijvoorbeeld het woord “banner” in staat, dan kan het inderdaad zijn dat een adblocker hierdoor de afbeelding niet laat zien.

Helaas hebben we verder geen invloed op hoe verkopers de afbeeldingen aanleveren. Ik raad je aan met de betreffende verkoper contact op te nemen om te kijken wat er mogelijk is om de bestandsnaam te laten aanpassen.

Edit: eventueel kun je voor deze specifieke producten met “banner” in de bestandsnaam, handmatig een eigen afbeelding uploaden.

Hallo heren,

Inmiddels heb ik het probleem opgelost en kan ik concluderen dat de oorzaak anders was dan ik dacht. De reden dat de adblocker deze productafbeelding niet toonde kwam door het link element wat er op de afbeelding zat.

Deze ging direct naar de merchant en werd door de adblocker gezien als spam.

Door het inschakelen van de linktracking van Affiliate Held zijn deze link elementen eerst doorgelinkt vanuit de website zelf en ziet de adblocker het niet meer als spam.

Groet.

Hoi Jordin,

Super dat het opgelost is en dankjewel voor het delen!