Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Afbeelding plugin wordt niet ingeladen in Google resultaten

Ik ben benieuwd of jullie een goede oplossing hebben.

Sinds ik de AffiliateHeld plugin gebruik verwijder ik de productafbeeldingen van mijn website. Simpelweg doordat de plugin professioneler oogt en nog meer productfoto’s plaatsen een overkill zal zijn.

Nu is het alleen zo dat Google de afbeeldingen vanuit de plugin niet inlaadt in de Google resultaten. Hierdoor val ik minder goed op tussen de andere pagina’s die worden getoond door Google. Ook de uitgelichte afbeelding via WordPress wordt niet ingeladen.

Heeft iemand hier een oplossing voor en/of workaround voor?

Hoi Jorden,

De AH plugin linkt direct naar de afbeeldingen van verkopers die je promoot (externe links).

De afbeeldingen staan hierdoor niet op je eigen website gehost. Ik vermoed dat dat de reden is dat Google de afbeeldingen niet oppikt.

Uitgelichte afbeeldingen die je aan een product toevoegt, zijn wel “self-hosted” dus die zouden denk ik wel opgepikt moeten worden. Maar het is volgens mij aan Google om wel of niet afbeeldingen te tonen bij een zoekresultaat. Ik weet niet of je dit kunt forceren.