Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

2e domein in Wordpress

Hi allemaal,

Ik ben nieuw met Wordpress en loop tegen iets aan. Ik ben ooit eens begonnen met een website in wordpress, alles gekoppeld qua domeinnaam, plugins enz, maar nu wil ik een nieuwe website gaan maken met een andere domeinnaam uiteraard. Kan iemand mij helpen met hoe ik een 2e domein toevoeg aan Wordpress?

Excuus als dit in sommige ogen een domme vraag is 😉

Groetjes Vera

Hi Vera,

Dit hangt af van je internet provider waar je de website gehost hebt. Als je een nieuwe website wilt maken dus een tweede webserver gaat maken zou je hiervoor extra moeten betalen. Naast een tweede domeinnaam waar je voor moet betalen zou je ook extra voor een tweede of derde website kunnen betalen.

Leg deze vraag even voor bij je hosting partij.

Groetjes Erwin

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Beste Erwin,

Dank je wel voor je antwoord. Ik heb mijn 1e domeinnaam bij TransIP staan, die gekoppeld aan Wordpress. Nu wil ik de 2e daar ook doen, kan ik die dan ook op de een of andere manier aan WP koppelen zoals ik met de eerste heb gedaan? Snap even niet zo goed hoe ik dit moet doen ;-).

Groetjes Vera

Hi Vera,

Je zal eerst je 2e domeinnaam moeten registeren en vastleggen (bij TransIP). Hierna kun je Wordpress erop zetten. Ik zit zelf bij Siteground. Ik weet niet of TransIP hetzelfde werkt, maar ik kan vanuit de back-office van Siteground Worpress koppelen aan het domein.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Hi Lisette,