Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

2e domein in Wordpress

Hi allemaal,

Ik ben nieuw met Wordpress en loop tegen iets aan. Ik ben ooit eens begonnen met een website in wordpress, alles gekoppeld qua domeinnaam, plugins enz, maar nu wil ik een nieuwe website gaan maken met een andere domeinnaam uiteraard. Kan iemand mij helpen met hoe ik een 2e domein toevoeg aan Wordpress?

Excuus als dit in sommige ogen een domme vraag is 😉

Groetjes Vera

Hi Vera,

Dit hangt af van je internet provider waar je de website gehost hebt. Als je een nieuwe website wilt maken dus een tweede webserver gaat maken zou je hiervoor extra moeten betalen. Naast een tweede domeinnaam waar je voor moet betalen zou je ook extra voor een tweede of derde website kunnen betalen.

Leg deze vraag even voor bij je hosting partij.

Groetjes Erwin

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Beste Erwin,

Dank je wel voor je antwoord. Ik heb mijn 1e domeinnaam bij TransIP staan, die gekoppeld aan Wordpress. Nu wil ik de 2e daar ook doen, kan ik die dan ook op de een of andere manier aan WP koppelen zoals ik met de eerste heb gedaan? Snap even niet zo goed hoe ik dit moet doen ;-).

Groetjes Vera

Hi Vera,

Je zal eerst je 2e domeinnaam moeten registeren en vastleggen (bij TransIP). Hierna kun je Wordpress erop zetten. Ik zit zelf bij Siteground. Ik weet niet of TransIP hetzelfde werkt, maar ik kan vanuit de back-office van Siteground Worpress koppelen aan het domein.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Hi Lisette,

Ik heb hem inmiddels gekocht en ik heb de optie Wordpress installeren. Nu heb ik al een andere (niet complete, ga ik voor nu ook niks meer mee doen) website, maar wel plugins en een thema wat ik gekocht heb. Mijn vraag is dus, of ik mijn nieuwe domein aan dat zelfde wordpress account kan koppelen. Zodat ik dat gekochte thema kan gebruiken en de (o.a. Affiliate Held) plugins…

Weet jij (of iemand anders) hoe dit moet?

Hi Vera,

Het is mij even onduidelijk wat je met “Ik heb hem inmiddels gekocht” bedoelt. Domeinnaam of hostingpakket.

Je zal een hosting pakket moet hebben die twee of meer domeinnamen/websites ondersteunt. Binnen dit hosting pakket zou je dan de twee domeinnamen in je dashboard moeten zien. In dit zelfde dashboard moet je dit nieuwe domein dan kunnen selecteren en er wordpress op installeren. Dit is vaak een simpele muis klik binnen dit dashboard.Het installeren is binnen enkele minuten dan op de achtergrond automatisch uitgevoerd.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Hoi @verazadelaar,

Erwin heeft gelijk. Je kunt meer dan één domeinnaam koppelen aan één hosting pakket. Maar, je hosting moet dit natuurlijk wel ondersteunen.

Bij de meeste hosting bedrijven is dit een optie waarop je de grote en snelheid van je pakket kiest. Bij Vimexx.nl ziet dit er bijvoorbeeld zo uit:

””

Anders gezegd: op één hosting pakket kun je verschillende domeinnamen koppelen en dus ook meerdere WordPress websites/installaties doen.

Op deze manier maak je dus twee losstaande websites die niks met elkaar te maken hebben. Als je op website A een plugin installeert dan betekent dat niet dat je ook op website B deze plugin installeert. Dit geeft direct antwoord je vraag van de plugins en thema’s. Stel je gaat aan de slag met het Affiliate Held Thema dan moet je voor twee websites ook twee licenties hebben. Hetzelfde geldt voor premium plugins, zoals de Affiliate Held plugin. Als je deze plugin op meerdere websites wilt gebruiken, moet je ook meerdere licenties hebben.

Ik hoor graag van je of je nog vragen hebt! Voor de rest wik ik zeggen dat ik het heel leuk vind dat de community steeds actiever wordt en dat helden elkaar steeds beter helpen. Succes en fijn weekend!