Citaat van Bart op 13 oktober 2022, 11:11Dag,
Sinds een weekje heb ik Amazon er bij als affiliate, maar sinds dien (of het komt toevallig dat het in dezelfde periode begon) kloppen de voorraadstatussen niet meer.
Bol.com geeft correcte prijzen aan, maar geeft altijd Nee bij voorraad status, terwijl het wel op voorraad is.
Amazon geeft altijd aan op voorraad, terwijl dat verschilt bij Amazon op hun eigen website (sommige producten zijn niet op voorraad).
Voorbeeldje: Bol product
Deze geeft aan op bol.com dat het op voorraad is, maar in de plugin staat deze al een week op Nee:
Handmatige sync voor bol.com geeft aan ‘Helaas, we konden geen verkopers vinden met de opgegeven EAN code.’. Maar zodra ik het product opzoek op bol, komt de EAN code nog steeds overeen (ook de affiliate link die er aan gekoppeld zit, komt netjes bij het juiste product uit)
Ter info: sync loopt elke 6 uur.
Enig idee wat hier fout gaat?
Dag,
Sinds een weekje heb ik Amazon er bij als affiliate, maar sinds dien (of het komt toevallig dat het in dezelfde periode begon) kloppen de voorraadstatussen niet meer.
Bol.com geeft correcte prijzen aan, maar geeft altijd Nee bij voorraad status, terwijl het wel op voorraad is.
Amazon geeft altijd aan op voorraad, terwijl dat verschilt bij Amazon op hun eigen website (sommige producten zijn niet op voorraad).
Voorbeeldje: Bol product
Deze geeft aan op bol.com dat het op voorraad is, maar in de plugin staat deze al een week op Nee:
Handmatige sync voor bol.com geeft aan ‘Helaas, we konden geen verkopers vinden met de opgegeven EAN code.’. Maar zodra ik het product opzoek op bol, komt de EAN code nog steeds overeen (ook de affiliate link die er aan gekoppeld zit, komt netjes bij het juiste product uit)
Ter info: sync loopt elke 6 uur.
Enig idee wat hier fout gaat?
Citaat van Dennis op 13 oktober 2022, 11:44Hoi Bart,
Ik heb even gekeken naar het product van bol.com en zie inderdaad dat deze op voorraad zou moeten staan. Het feit dat je de foutmelding krijgt “helaas, we konden geen verkopers vinden…” betekent dat er iets niet goed gaat met de API koppeling. Zou je eens kunnen proberen je bol.com API instellingen opnieuw op te slaan en te zorgen dat de verbinding op “verbonden” staat?
M.b.t. de Amazon producten met verkeerde voorraadstatus, heb je voor mij een voorbeeld van een product (link + EAN code)? Ook hier kun je eerst proberen de Amazon API instellingen opnieuw op te slaan.
Het is overigens goed om te weten dat als handmatig ophalen niet lukt en je krijgt een dergelijke melding, de automatische ophaling voor dit product dan ook niet lukt. Als je dus een foutmelding krijgt bij het handmatig ophalen van gegevens, zorg er dan voor dat je eerst dit oplost en de foutmelding verdwenen is, daarna zal het automatisch ophalen ook weer werken.
Hoi Bart,
Ik heb even gekeken naar het product van bol.com en zie inderdaad dat deze op voorraad zou moeten staan. Het feit dat je de foutmelding krijgt “helaas, we konden geen verkopers vinden…” betekent dat er iets niet goed gaat met de API koppeling. Zou je eens kunnen proberen je bol.com API instellingen opnieuw op te slaan en te zorgen dat de verbinding op “verbonden” staat?
M.b.t. de Amazon producten met verkeerde voorraadstatus, heb je voor mij een voorbeeld van een product (link + EAN code)? Ook hier kun je eerst proberen de Amazon API instellingen opnieuw op te slaan.
Het is overigens goed om te weten dat als handmatig ophalen niet lukt en je krijgt een dergelijke melding, de automatische ophaling voor dit product dan ook niet lukt. Als je dus een foutmelding krijgt bij het handmatig ophalen van gegevens, zorg er dan voor dat je eerst dit oplost en de foutmelding verdwenen is, daarna zal het automatisch ophalen ook weer werken.
Citaat van Bart op 24 oktober 2022, 22:19Er stond bij alle 3 dat ze verbonden waren. Voor de zekerheid heb ik bol opnieuw gekoppeld (gaf de eerste 3 keer een error), daarna lijken de voorraadstatussen van bol en ook Amazon goed te werken. Maf dat het bij Amazon nu ook goed gaat, maar prima 🙂
Voor nu lijkt het dus goed te gaan. Mocht dat veranderen, dan geef ik een gil
Er stond bij alle 3 dat ze verbonden waren. Voor de zekerheid heb ik bol opnieuw gekoppeld (gaf de eerste 3 keer een error), daarna lijken de voorraadstatussen van bol en ook Amazon goed te werken. Maf dat het bij Amazon nu ook goed gaat, maar prima 🙂
Voor nu lijkt het dus goed te gaan. Mocht dat veranderen, dan geef ik een gil
Citaat van Dennis op 25 oktober 2022, 08:35Alright, goed om te horen dat het opgelost lijkt te zijn. We horen het graag mocht het onverhoopt in de toekomst nog eens gebeuren.
Alright, goed om te horen dat het opgelost lijkt te zijn. We horen het graag mocht het onverhoopt in de toekomst nog eens gebeuren.