Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Verbindingen lijken ineens te zijn verbroken (en ik weet niet hoelang dit al was)

Ha allemaal,

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Omdat ik een product niet toegevoegd kreeg, zocht ik hier op het forum en vond https://docs.affiliateheld.nl/probleemoplossing/product-niet-herkend/

Daar werd aangegeven dat ik moest kijken of de verbindingen nog actief waren. Nu ontdek ik dat zowel bol als tradetracker niet meer verbonden is en ik heb geen idee hoelang dat al zo is.

Mijn 2 vragen:

 

  1. Hoe kan dat? Ik heb niks veranderd aan beide verbindingen…
  2. Kan ik ergens instellen dat ik een melding krijg als een verbinding verbroken wordt?

Groetjes!

Anne

Hoi Anne,

Bedankt voor je bericht.

Vervelend dat de API koppelingen plots niet meer werken. Zelf ervaren we dit nooit/niet. Des te vreemder dat het bij jou wel gebeurt. Ik kan je daarom helaas ook niet vertellen waarom dit plaatsvind.

Heb je mogelijk je website verhuisd naar een andere server? In dat geval dien je altijd al je API koppelingen opnieuw op te slaan.

Lukt het verder wel om de koppelingen weer te activeren door de API gegevens opnieuw op te slaan?

Het is helaas niet mogelijk om een melding te krijgen als de API koppelingen niet meer verbonden zijn.

Hey Dennis,

 

Nee, ik had niks verhuisd, geen idee waarom het mis is gegaan. En zo typisch dat het maar bij 2 netwerken was. Heb ze gelukkig wel weer kunnen activeren.

 

Dankjewel voor het snelle meedenken, ik hou het in de gaten!

 

Groetjes,

Anne

Dennis heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis

Er lijkt inderdaad ergens een bug te zitten. Alle producten die aan Bol hangen zeggen niet op voorraad te zijn, maar als je op het product zelf klikt is hij op Bol gewoon op voorraad. Is dit een bekend probleem? Veel rode winkelwagen icoontjes dus…

Hey Vera, misschien helpt het bij jou om ook opnieuw te verbinden, bij mij werkt bol wel weer gewoon!

Hoi @verazadelaar en @anneermens,

De bol.com API werkt naar behoren, maar het probleem dat Vera aangeeft klopt.

Bol.com heeft een wijziging gedaan in de API waardoor de voorraadstatus op dit moment niet goed uitgelezen kan worden.

Ik heb direct een mail gestuurd naar bol m.b.t. dit probleem. Zodra ik meer weet, zal ik dit topic updaten. Bedankt voor het melden Vera!

Hoi @verazadelaar,

Het probleem m.b.t. de voorraadstatus i.c.m. de Bol.com API is opgelost. Ze hebben de wijzigingen die ze hebben gedaan voor nu teruggedraaid waardoor de voorraadstatus weer klopt van de producten.

Zodra ze de update weer doorvoeren in de toekomst, zullen wij hierover tijdig geïnformeerd worden zodat we hier juist op kunnen anticiperen.

Oke top! Moeten we nu nog wat doen dan?

Hoi Vera,

Je hoeft verder niks te doen. Het werkt weer zoals eerst 🙂

Oh wat goed Dennis, fijn als ze jullie voortaan op de hoogte brengen, lijkt me voor jullie ook gedoe als je hierdoor verrast wordt. Thanks voor de ondersteuning!

Dennis heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis