Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Niet alle afbeeldingen laden in Safari

Hoi,

Ik merk net dat niet alle afbeeldingen in Affiliateheld laden in Safari. In Chrome en als ik in Safari ben ingelogd dan laden alle afbeeldingen wel gewoon. Maar op safari mobiel / browser wanneer ik ben uitgelogd (en ook incognito) laden niet alle afbeeldingen.

Dit probleem lijkt zich alleen voor te doen in de nieuwste blogpost (https://interiortwin.com/2022/10/27/cadeau-ideeen-plantenliefhebbers/) en dan specifiek bij nummer 4, 9 en 13. Dit zijn toevallig ook afbeeldingen die ik handmatig heb moeten toevoegen.

Is dit probleem bekend bij jullie? En weten jullie hoe dit kan worden opgelost? Alvast bedankt!Afbeelding laad niet

Hoi Ilse,

Bedankt voor je vraag. Dit is inderdaad een bekend probleem. Gelukkig is het ook makkelijk te verhelpen!

Zoals je aangeeft heeft dit inderdaad ermee te maken dat dit gebeurt bij afbeeldingen die je zelf hebt toegevoegd (en dus niet via de API of productfeeds worden ingeladen).

Het probleem ontstaat door het gebruik van een caching plugin (in jouw geval WP Rocket). Omdat afbeeldingen die je zelf toegevoegd/geupload hebt, gecachet kunnen worden, kan het voorkomen dat deze afbeeldingen soms niet goed weergegeven worden. De oplossing is dan om de cache via je caching plugin te wissen en de geschiedenis/cookies van je browsers goed te legen. Eventueel je browser in incognito modus gebruiken, kan ook werken. Caching verklaart ook waarom het in de ene browser wel werkt en in de andere niet, dit omdat iedere browser zijn eigen cache (opslag) beheert.

Ter aanvulling: afbeeldingen die afkomstig zijn via de API of productfeeds, worden niet gecachet. Dit komt omdat deze afbeeldingen niet op je eigen webhosting gehost worden, maar deze naar een bestand linken op een andere website. Vandaar dat je bij deze afbeeldingen geen problemen ondervind.

Hopelijk kun je hiermee verder 🙂

Bij mij zijn de afbeeldingen overigens dus allemaal goed zichtbaar 😉 (omdat mijn browser niet over oude cache bestanden beschikt)

Top, dankjewel! Dan ga ik dat eens proberen 🙂 Fijn dat het bij jou wel gewoon werkt!

Dennis heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis