Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Bol.com producten in de foute categorie

Ik heb nu al een hoop dingen verkocht en ik heb opgemerkt dat de categorie vaak niet klop. Daardoor krijg ik te weinig commissie. Nu heb ik al met Bol.com gemaild en hun kunnen mij niet helpen wat ik heel erg frustrerend vind. Ik krijg bijvoorbeeld 2% commissie voor kruimelzuigers. Maar dit zou 7% moeten zijn. Want het zou logisch zijn dat kruimelzuigers onder huishouden valt wat 7% is. Zo zijn er nog meer producten die in de foute categorie staan. Het lijkt erop dat heel veel verkopers altijd maar electronica invullen i.p.v. huishouden of eten & drinken voor keuken apparatuur.

Dit staat op de website van bol.com.

Huishouden > stofzuigen > stofzuigers > kruimelzuigers

Dit is de e-mail die ik van Bol.com terug kreeg.

We hebben het voor je gecontroleerd. Beide de heetwaterdispenser en de kruimelzuiger vallen helaas toch onder de categorie elektronica, wat betekent dat het commissiepercentage van 2,5% klopt. Dit ligt helaas aan de manier hoe de producten op de website zijn geïndexeerd. Mogelijk heeft de verkoper hierbij de product specificaties verkeerd opgegeven. Helaas kunnen wij hier bij affiliate geen wijziging in aanbrengen.

Wat moet ik hier nu mee? Ik vind het niet kunnen. Kruimelzuigers horen overduidelijk in de categorie huishouden.

 

Hoi @antoon125,

Ik denk dat je weinig kan doen dan het te accepteren. Bol.com en de verkopers hebben gewoon een sterke positie en wij als affiliates weinig “leverage”. Eventueel kan je buiten bol.com contact opnemen met de verkopers om de categorie aan te passen, maar ook dat lijkt me een kleine kans.

Waarom zou de verkoper de categorie aanpassen waardoor ze 4,5% minder omzet maken en jou meer zouden betalen?

Helaas gebeuren dit soort dingen vaker…

Daarom ga ik steeds vaker de intensievere samenwerking aan met partijen die mij betalen om op een prominente positie te staan. Dan heb je geen last van dit soort zaken en zijn de verkopers juist blij om je meer te betalen dan dat ze nu doen 😏.

Kortom: ik zou de intensieve samenwerking opzoeken en verder gewoon bezig houden met content knallen 🚀.

Succes!

Antoon heeft gereageerd op dit bericht.
Antoon