Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

bijwerken producten

Hallo Helden,

Ik merk dat de producten niet automatisch worden bijgewerkt terwijl ik wel de goede instellingen hiervoor heb ingegeven.

Dien ik dan elke keer “gegevens geforceerd ophalen” te gebruiken?

Mijn dank alvast voor jullie komende reacties.

Dat werkt bij mij wel goed, maar ik heb begrepen dat dit geen cronjob is, maar een script dat uitgevoerd wordt wanneer er een bezoeker op je site komt. Dus die bezoeker moet er wel zijn, maar ik neem aan dat dat wel het geval is.

Je kan ook het probleem hebben dat je een php script timeout hebt, dat zou je dan wel moeten zien in de sectie “modules” bij de status van de automatische update. Ik heb mijn execution time wel verhoogd, voor de zekerheid. Hoe je dat doet kan je best opzoeken bij je hosting.

Als er bij de module staat “alle producten bijgewerkt” samen met het aantal en de benodigde duur werkt het naar behoren. Indien je dat niet ziet op de frontend kan je mssn ook naar een cached pagina zitten kijken?

Edit: ik was wat aan het rondsurfen, ik had niet door dat dit voor support was, ik ben maar een gebruiker die even te gretig was 🙂

 

Dennis en Pieter de Zeeuw hebben gereageerd op dit bericht.
DennisPieter de Zeeuw

@skoepken iedereen is vrij om te reageren en ik denk dat jouw post al veel duidelijk heeft gemaakt! Dankjewel voor je waardevolle bijdrage 🙂

Qua aanvulling op de reactie van Yannick, wil ik nog adviseren dat je update naar de nieuwste versie van de plugin (1.9.0). Daarin zit een belangrijke bugfix voor de ophaling van productgegevens na een zogenoemde time-out, zie: https://affiliateheld.nl/community/onderwerp/update-1-9-0/?part=1#postid-419.

Verder als je de automatische ophaling hebt ingesteld, hoef je geen gebruik meer te maken van de knop “gegevens geforceerd ophalen”. Je dient overigens wel bezoekers op je website te hebben om de WP Cron automatisch te laten werken. Zonder bezoekers worden de taken inderdaad niet uitgevoerd. Hier vind je meer informatie over de werking van WP Cron: https://developer.wordpress.org/plugins/cron/.

Mocht je nog steeds tegen problemen aanlopen met het niet kunnen bijwerken van productgegevens, dan raad ik je aan dit artikel eens door te nemen: https://docs.affiliateheld.nl/probleemoplossing/data-niet-meer-gesynchroniseerd/. Hiermee kun je controleren of je eventueel problemen hebt met je WP Cron.

Ook kun je eventueel nog eens alle stappen doornemen van de snelstartgids zodat je zeker weet dat je alles goed hebt ingesteld (API koppelingen en automatische ophaling instellingen): https://docs.affiliateheld.nl/algemeen/snel-starten-affiliate-held/.

Laat gerust weten of het hiermee lukt.

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Mijn dank voor jullie reacties.

Alleen snap ik niet waarom de prijs bijvoorbeeld in een link van mij voor een product op €41,- staat en als je erop klikt kom je in de bol.com omgeving en daar staat een prijs van €39,-. In dit geval natuurlijk fijn omdat het goedkoper is geworden. Maar het kan dus ook andersom zijn, waardoor er frustratie ontstaat bij de potentiële koper. Daarbij als hij weet dat de prijs eigenlijk €39,- is, maakt het dat niet aantrekkelijk om op mijn link te klikken waar nog een prijs van €41,- te zien is.

Ik heb nu gemiddeld 137 bezoekers per dag op mijn website, dus dat moet het probleem dan niet zijn.

 

Hoi Pieter,

De Affiliate Held plugin kan maximaal iedere 6 uur nieuwe productgegevens ophalen. De kans is daarom groot dat binnen die 6 uur de prijs inmiddels veranderd is bij bol.com.

Om te testen of het ophalen van gegevens werkt, kun je voor het product dat 41 euro kost, de productgegevens opnieuw ophalen. Als erna blijkt dat de prijs naar 39 euro springt, is er niks aan de hand en werkt de plugin naar behoren.

Het feit is dat Affiliate Held helaas niet realtime de prijzen kan synchroniseren aangezien dat te veel resources vraagt van je webhosting en het simpelweg niet mogelijk is vanwege zogenoemde API request limieten (oftewel, via bol.com mag je bijvoorbeeld maar maximaal X aantal keer per uur nieuwe data opvragen).

Het is in die zin dus altijd mogelijk dat er een verschil zit in de prijs tussen die op je eigen website en die van bijvoorbeeld bol.com.

Mocht je je zorgen maken dat het je bezoekers zou beïnvloeden (het prijsverschil) dan kun je natuurlijk altijd de prijs nog verbergen.

Pieter de Zeeuw en Rik Santegoets hebben gereageerd op dit bericht.
Pieter de ZeeuwRik Santegoets