Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Eén product toevoegen met meerdere aanbieders lukt niet

Beste AffHeld Community,

Op https://onlinegolfercaddy.com/golfhorloge/garmin-s62/ probeer ik de volgende producten te koppelen aan een product:

Helaas lukt dit niet. Misschien dat het te maken heeft met verschillende EAN of dat er in het platform van daisycon iets misgaat, maar wat het precies is weet ik niet.

Hoe kan ik alsnog beide producten koppelen aan één ‘Affiliatie product’?

Goedemorgen Wouter,

Wat goed dat je een community bericht plaatst. Op deze manier kan iedere held jouw vragen bekijken. Super! Voor de duidelijkheid heb ik ook de titel van dit community bericht even getweakt. Zo is het voor iedereen duidelijk waar het bericht over gaat.

Als ik het dus goed begrijp lukt het niet om bol.com & jumbosports.com beide in te laden? Ik heb het idee dat dit mis gaat bij jumbosports.com, aangezien de EAN code op bol.com gewoon zichtbaar is: “0753759254384”.

Om deze twee aanbieders aan één product toe te voegen moeten we er dus achter komen of het product van jumbosports.com daadwerkelijk in de productfeed van hen staat. Mocht het product wel in de feed staan dan moeten we dus ook controleren wat de EAN code is en of deze afwijkend is van de EAN code van bol.com.

Als je wilt weten hoe je dit onderzoek doet wil ik je graag verwijzen naar dit document onder de kop: Oplossing 3: zoek binnen de productfeed (CSV of XML): https://docs.affiliateheld.nl/probleemoplossing/product-niet-vindbaar-in-zoekresultaten/#oplossing-3-zoek-binnen-de-productfeed-csv-of-xml/

Als je deze 3 stappen hebt gevolgd dan zul je weten of:

  • Het product van jumobsports.com daadwerkelijk in de producfeed staat
  • Of de EAN code hetzelfde is met het product van bol.com

Als je hier antwoord op hebt weten we dus ook of je dit product met dezelfde EAN code automatisch kan toevoegen (of niet) en weten we waar het mis gaat.

Als het product dus twee verschillende EAN codes heeft dan moet één aanbieder handmatig worden toegevoegd aan het affiliate product. Dit doe je door op het “plusje” te klikken en vervolgens handmatig de productdata toe te voegen.

Voordat je dit handmatig moet doen wil ik je graag helpen, want misschien zien we iets over het hoofd. Ik wil je graag uitnodigen om zelf dit onderzoek te doen zoals in bovenstaand document (oplossing 3). Aangezien dit best wel een “zoekwerk” kan zijn wil ik je ook graag uitnodigen om deze productfeed URL met mij te delen. Dit mag hier in dit topic, maar ook per mail als je liever de productfeed URL niet openbaar maakt.

Succes en ik hoor graag van je!

Beste Jari,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Erg behulpzaam.

Als ik de productfeed van Daisycon (Jumbo Sports) bekijk dan kom ik de volgende producten tegen:

  • Garmin Approach S62 Premium – 753759254384
  • Garmin Approach S62 CT Bundel – 753759254407
  • Garmin Approach S62 Premium – 753759254391

De EAN’s komen niet overeen met de EAN van bol.com. Op bol.com gaat het om Garmin Approach S62 met EAN: 0753759254384

Zie het verschil tussen de eerste variant van Jumbo Sports en de variant van bol.com. Bol.com plaatst een 0 voor de EAN. Goed om te weten in ieder geval, maar is het nu wel mogelijk om zowel Jumbo Sports als bol.com toe te voegen aan het ‘affiliatie product’? Waarbij beide gesynchroniseerd blijven?

Hoi Wouter,

Goed dat je er wat aan hebt gehad en heel goed hoe je zo je onderzoek hebt kunnen doen!

Ik zie namelijk twee overeenkomsten.

Bij bol.com heb je EAN code: 0753759254384 (met 0) en via Daisycon heb je EAN code: 753759254384 (zonder 0).

Je zou eens kunnen proberen om de EAN code zónder de “0” ervoor te gebruiken. Dan is de kans groot dat het werkt en beide aanbieders automatisch gesynct kunnen worden.

Hoop dat dit helpt. Succes en ik hoor graag van je!

OGC heeft gereageerd op dit bericht.
OGC

Hey Jari,

 

Het is nog niet gelukt.

Wanneer ik 0753759254384 koppel aan het product, linked die met bol.com. Als ik 753759254384 gebruik dan krijg ik daisycon te zien. In geen van de gevallen krijg ik een koppeling naar zowel bol.com en jumbosports.nl.

Heb jij nog een idee om het te laten werken?

 

Wel even een klein succes: de eerste Garmin S62 is verkocht via de website! Misschien wel mede dankzij de pricewatch 🙂

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Ondertussen opgelost. Toch nog even gekeken wat er nou mis ging. Bij het zoeken naar een product vindte ik aan “Alle netwerken”. Het probleem is verholpen door alleen bol.com te selecteren met 0753759254384 en daisycon (jumbosports) met 753759254384.

 

 

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Wat tof om te zien dat je je al je eerste product hebt verkocht. Misschien is het een idee om je succesje te vieren in het community topic over resultaten: https://affiliateheld.nl/community/forum/resultaten/. Lijkt me leuk om regelmatig te zien hoe je site presteert.

Ook goed om te lezen dat het is opgelost.

Goed werk!