Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

2 maandjes live…

Hoi allemaal,

Na al een aantal vragen gesteld te hebben binnen deze community vind ik het moment ook wel aangebroken om jullie om eerlijke feedback te vragen voor mijn site wereldwerkplek.nl waarmee ik nu een tijdje live ben.

Mijn site is niet per definitie een blog site, ikzelf zie het meer als een plek waar ik informatie bij elkaar breng om het makkelijker te maken om snel en eenvoudig een volledige werkplek voor jezelf in te richten.

Qua artikelen ben ik nog niet heel ver omdat hier toch meer tijd in gaat zitten dan gedacht, en ik merk ook dat het maken van de site zelf soms zo leuk is dat ik meer blijf hangen in het design dan in het toevoegen van content. Maar ik probeer iedere 2 weken een nieuw stukje content toe te voegen.

Omdat Jari me waarschijnlijk zal attenderen op het stellen van specifieke vragen 😊, hierbij een paar dingen waar ik graag feedback op krijg.

  • Ik twijfel over de gekozen niche en vooral over de breedte ervan, ik heb nog veel ideeen voor nieuwe artikelen maar vraag me af of het dan te algemeen wordt waardoor het lastiger is om bezoekers te trekken.
  • Wat vinden jullie van de indeling en inhoud van de artikelen, is het beter om de affiliate links al vrij snel aan de orde te brengen of maakt het niet uit als deze pas later in het artikel staan.
  • Ik wil informatief zijn maar ook toegankelijk en niet te formeel, hierbij vind ik het lastig om ook de juiste images te gebruiken. Wat vinden jullie van de foto’s/plaatjes
  • Wat zou ik kunnen verbeteren om meer traffic richting mijn site te genereren
  • Alle andere feedback is uiteraard welkom

Dankjulliewel alvast.

Groet,

Chle

Hoi Chle,

Tof dat je vraagt om feedback over je website 🙂

Het blijven hangen in design i.p.v. contentcreatie is inderdaad een veel gemaakte “fout”. Het maken van goede content is hetgeen wat 80% van de resultaten binnen gaat halen. Het design is zeker in het begin zeer ondergeschikt.

Goed dat je inderdaad al specifieke vragen stelt waarop je graag feedback wilt! Hieronder zal ik ze per punt beantwoorden:

  • In het begin kan het inderdaad verstandig te zijn om niet te breed te gaan schrijven. Het is niet erg dat je een brede niche hebt, maar probeer je eerste artikelen te schrijven binnen een “subniche” van je niche. Dit noemen ze ook wel “topic clusters”. Nicole van Succes Met Affiliate Marketing heeft hier een tijdje terug zeer interessante LinkedIn berichten over geschreven, zie: https://www.linkedin.com/posts/nicolevanroekel_lekker-dagje-ge-topic-clusterd-wait-what-activity-7091785430429290498-5pkY/ en https://www.linkedin.com/posts/nicolevanroekel_hoe-zet-je-een-topic-cluster-op-activity-7092134388745834496-AAYW/.
  • Waar je je affiliate links plaatst is afhankelijk van wat het meest geschikt is voor je bezoekers. Is het voor de bezoeker al relevant om direct in het begin van je artikel geattendeerd te worden op je (affiliate) links (bijv. met een samenvattend productoverzicht)? Dan ja, plaats ze gerust bovenaan. Probeer je in je bezoeker te verdiepen en na te denken waar affiliate links het meest geschikt zouden zijn in je artikelen. Als je lukraak affiliate links plaatst buiten de context van je artikel, dan gaat je dit weinig vruchten afwerpen. Belangrijk is om je bezoeker bij de hand te nemen en langs de juiste paden te leiden, zodat het voor de bezoeker “natuurlijk” aanvoelt om op je links te klikken. In het geval van dit artikel: https://wereldwerkplek.nl/werkplek-apparatuur/remote-werken-hoogwaardige-office-headset/ zou je bijv. kunnen overwegen om bovenaan het artikel een productoverzicht toe te voegen waarin je alle producten die in het artikel benoemd gaat worden, kort toelicht + een (affiliate) link.
  • Afbeeldingen lijken prima, daar zou ik niet al te veel aandacht aanbesteden, zeker als het enkel gaat om “sfeer”-afbeeldingen, die voegen niet heel veel waarde toe aan je blogs. Wel belangrijk is om rechtenvrije afbeeldingen te gebruiken. Handige website daarvoor zijn Pixabay en Pexels.
  • Om meer traffic te genereren dien je meer content te maken. Dus stoppen met sleutelen aan het design en de inrichting van je website en simpelweg content gaan knallen! 🙂
  • Overige feedback: ik vind persoonlijk het kleurgebruik vrij intens. Een felle groene kleur voor de header en footer i.c.m. fel oranje voor de knoppen. In je blogs zelf zie ik de kleur blauw terug komen. Dat geeft wat meer rust! Persoonlijk zou ik kijken om de groene kleur wat minder fel te maken, of zelfs te vervangen met blauw. Nu heb je 3 “hoofdkleuren”: groen, blauw en oranje. Persoonlijk zou ik maximaal 2 kleuren kiezen die het meeste terugkomen op je website. Groen OF blauw en oranje bijv. Verder ziet de structuur van je website prima uit en is het een kwestie van meer content gaan maken. Ik zou dus verder niet meer sleutelen aan het design, behalve even nog eens naar de kleuren kijken.

Succes verder met de website. Je bent goed opweg!

Hi Dennis,

Super bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling….hier kan ik weer mee verder. Zal de komende maanden meer focus gaan leggen op content en proberen om iedere maand 1 of 2 nieuwe stukken toe te voegen.

Groet,

Chle

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven